Президент запропонував свій варіант популяризації України

Президент запропонував свій варіант популяризації України

Про туристичні магніти та розвиток вітчизняного туризму в умовах пандемії в ефірі українського радіо розповідає голова Всеукраїнського об’єднання VISIT Ukraine Антон Тараненко.

0:00 0:00
10
1x

Президент Володимир Зеленський під час Всеукраїнського форуму "Україна-30. Культура медіа туризм" розповів, що потрібно зробити, аби Україна стала привабливою для іноземних туристів. Одним з методів популяризації туристичної України є проморолики. Антон Тараненко так оцінює їхню ефективність: "Проморолики добре спрацьовують, але  їх слід розміщувати не в себе на каналах і збільшувати таким чином кількість підписників, а на професійних каналах або вже знаних лідерів думок, або на тревел-каналах, про які згадував президент. Для глядача, який хоче подорожувати Україною дуже важливо зрозуміти, як тут відбувається життя і побут. Тому акцент треба робити на цьому. Президент зазначив про загальний інформаційний фон про Україну на просторах інтернету. Якщо ми говоримо про Україну в гарному сенсі і висвітлюємо найбільш позитивні новини, то і майбутній мандрівник сприймає цю локацію, як безпечну".

На запитання, які країни ефективно себе рекламують та чий досвід ми можемо взяти собі на озброєння експерт зазначає: "Чудовим прикладом вдалого самопіару є Туреччина. Вона рекламує себе круглий рік і робить акцент як на зимовому, так і на літньому відпочинку. Грузія також активно себе рекламує і робить акцент на діджитал, тобто рекламі в інтернеті через соціальні мережі. Серед європейських країн дуже сильна Німеччина. Вона задіює блогерів і лідерів думок. Велика кількість відео виходить саме на канал блогерів, а не професійних туристичних організацій. Блогери подорожують країною і потім англійською розповідають, як круто в Німеччині бути туристом. Ці інструменти є дуже знані і знайомі і за ними можна відстежувати не лише як зростає кількість відвідувачів, але й підписників на ті чи інші туристичні сторінки".

Після виходу серіалу "Чорнобиль" експерти прогнозували збільшення туристів в Україні. На світовий кінематограф, де згадується Україна покладають великі сподівання. "Після виходу серіалу в 2019 році кількість туристів, які приїхали в Україну відвідати Чорнобильську зону виросла вдвічі від 56 тисяч до 110 тисяч. Тому такі промоакції, коли в Україну приїздять відомі актори і знімають фільми, позитивно відображається на популяризації України як туристичної держави", – коментує експерт.

У червні 2020 року президент Володимир Зеленський заявив про важливість розвитку українського туризму і анонсував презентацію регіональних проєктів, які можуть бути цікавими для інвесторів. Антон Тараненко прогнозує, чи захочуть інвестори вкладати гроші у такі проєкти і що саме їх може зацікавити: "Йдеться про туристичні магніти або формат великої реставрації, коли є великі історичні об’єкти або місця для туристичних об’єктів, які можуть зацікавити інвесторів. На сьогодні це реально працюючий кейс. На Західній Україні вже запрацювало коло курортів. Залучено одного іноземного інвестора і двох українських.  Якщо говорити мовою бізнесу, то на сьогодні зайти з інвестиціями в Україну дуже дешево, і ці інвестиції на десятки років. Зараз це дуже вигідна ніша, в яку треба заходити, будувати нові заклади розміщення та інфраструктуру. У нас є великий ринок внутрішнього туризму і іноземці, які частіше приїздили б до України, якби не локдаун і коронакриза".

Антон Тараненко пояснює, що таке туристичні магніти та як вони працюють: "У кожній області обираються декілька магнітів. Вони визначаються як правило обласною державною адміністрацією разом з активним бізнесом та профільними асоціаціями. Наприклад, Київська область визначилася, що в неї є магнітами наступні місця: Чорнобильська зона, Переяслав-Хмельницький, парки "Олександрія" та "Київська Русь" і Межигір’я. Магніт – це той об’єкт, який може послужити тригером, аби приїхати в Київ чи Київську область. Ці магніти потрібно популяризувати, аби якомога більше туристів як внутрішніх, так і іноземних знали про ці локації. Крім того, інфраструктурно вони повинні відповідати європейським стандартам. Тобто туди має бути легко діставатися, було де залишити автівку чи туристичний автобус, були місця для харчування та санітарно-гігієнічних потреб, а також має бути все необхідне на маршруті устаткування: маркування, карти, мапи тощо".

На запитання, яка ситуація з туристичною галуззю на сьогодні в Україні після року карантинних обмежень експерт зазначає: "Люди навчилися жити і подорожувати в умовах пандемії. Бізнес теж перелаштувався. Те, що немає потоку іноземних туристів зумовлено перш за все обмеженнями інших держав щодо перетину їхнього кордону своїми громадянами. Україна дуже відкрита до цього. По-друге, Державне агентство з розвитку туризму робить усе,  щоб промотувати Україну. За останні двадцять років перші особи держави звертають увагу на туризм чи не вперше. Це позитивний імпульс, який пізніше відобразиться у кількісних показників як туристів, так і нових локацій. Тому 2021 рік – це рік внутрішнього туризму для України, рік в якому слід зробити максимальну кількість промоцій і визначитися з акцентом на туристів, яким не буде закритий в’їзд до України. Цього року на розвиток туризму в бюджеті передбачено 100 млн гривень. Це вперше, коли в країні виділяються такі гроші. До цього максимальний бюджет на туризм складав 30 млн грн. Їх планується витратити на промоцію внутрішнього та зовнішнього туризму, роботу по статистиці та реєстр туристичних суб’єктів – правильний зрозумілий діджитал-інструмент, який зможе поєднати  бізнес і владу для того, щоб вирішувати складні питання і вміщувати всю інформацію про туристичні об’єкти в одному місці".

Фото: Printerest