Мобільний додаток

Які технології використовують під час виборчих кампаній ─ аналізують експерти

9.07.2019 р., 19:14

Медіа-експерт, доктор наук із соціальних комунікацій Олександр Чекмишев та голова громадської організації "Центр-UA", віце-прем’єр-міністр з питань європейської інтеграції у 2005 році, голова Секретаріату Президента України з 2005 по 2006 рік Олег Рибачук в ефірі Українського радіо в програмі "Еволюція виборця" проаналізували, які технології політики використовують під час виборчих кампаній.

 

Емодзі-чекінг

"Як на мене, найцікавіша технологія, яку можна було б виокремити, це коли факт-чекінг почали замінювати на емодзі-чекінг. Бо у дуже багатьох моментах провідні кандидати під час президентської кампанії, і зараз ми спостерігаємо це під час парламентської кампанії, використовують емоції, емоційне співпереживання аудиторії стосовно проблем, які традиційно лежать на поверхні, які їхні штаби взяли у соціології. Це не нова технологія, але вона вперше використовувалась настільки масштабно", — зазначив Олександр Чекмишев. 

"Додумайте те, що вам пообіцяли"

Олег Рибачук зауважує, що "вони (політики — ред.) використали технологію, коли мозок виборця має сам додумати, що насправді пообіцяв кандидат. ''Додумайте те, що вам пообіцяли'' — ця технологія перейшла і на парламентські вибори".

 

 
Технологія перенесення наголосу зі змісту на форму 

"Це певною мірою те саме, коли люди переносять увагу із серйозного аналізу, із викладу аргументів на форму, тобто на емоції. Відбувається підміна понять, і в аудиторії викликається емоція співпереживання", — пояснив Олександр Чекмишев.

 

Технологія "Телевізійна партія"

"39 телеканалів називають себе загальнонаціональними. Якщо взяти гроші з усього загального рекламного бюджету, їх вистачить максимум на три телеканали. Всі інші — дотаційні. Найбільш збиткові —  це телеканали, які дають стрім, тобто канали прямого мовлення, і саме ці телеканали фактично опинилися в руках одного політика. Це свідоме використання медійного ресурсу. Це пряме вкладання коштів у механізм промивання мізків та маніпуляції громадською думкою", — переконаний Олександр Чекмишев.

  
Технологія "Волдо", яка розрахована на неуважність виборців, їхню байдужість та протестний настрій 

Наприклад, у разі Зеленського, кажемо "Зеленський", а маємо на увазі "Голобородько". Покроково це використовують так: масована атака негативом. Створення негативного "чорного тла" через медіа-ресурси, розбурхування прихованої агресії, перенесення її на владу, зокрема через гумор. Паралельно відбувається вкидання мему "потрібні нові обличчя", який формує на "чорному тлі" "світле вікно", а також розкрутка серіалу "Слуга народу".

Таким чином, відбувається злипання віртуального персонажа "Слуги народу" з реальним актором. Далі всіх запрошують спільно написати програму кандидату. І люди інвестують у це вікно свої найкращі фантазії. Кожен домальовує свого президента. І що більше публіка інвестує, то більше стає залежною від власної ж інвестиції.

Олег Рибачук прокоментував, що "під час парламентської кампанії продовжується уникання конкретики, малювання марев і компенсація тим, що "ми — нові". Але відповіді на питання ''А що ж таке нове?" — немає".


Технологія "Армія-Мова-Віра"

''Це був розрахунок на те, коли відбуваються якісь епохальні речі, які залишаються в історії України на сотню років. Напевно, в цій тріаді найактуальнішою була армія, але і це потонуло у низці корупційних скандалів'', — зауважив Чекмишев.

Спецпроект Українського радіо "Еволюція виборця" — це 20 аналітичних ефірів та 3 публічні заходи. Його основні завдання — аналізувати сучасні політтехнології та методи впливу, робити факт-чекінг заяв представників різних політичних сил, розвінчувати маніпуляції, міфи та фейки. Його мета — сприяти розвитку критичного мислення громадян, аби вони об'єктивно оцінювали те, що відбувається, та могли робити вільний, усвідомлений вибір.

Слухати всі ток-шоу.

Слухайте спецпроект у вівторок та четвер, початок о 18:10.

Проект реалізується за підтримки Міжнародного фонду "Відродження".

Які технології використовують під час виборчих кампаній ─  аналізують експерти

Новини по темі