"Словацькі інвестори пропонують нам брати техніку без коштів", — голова Асоціації автоперевізників Київщини про перспективи оновлення рухомого складу

"Словацькі інвестори пропонують нам брати техніку без коштів", — голова Асоціації автоперевізників Київщини про перспективи оновлення рухомого складу

З 2 червня на Львівщині та Дніпропетровщині зросла вартість проїзду у маршрутках, з 16 червня піднімається ціна на проїзд у приватних перевізників Івано-Франківська. Коштуватиме одна поїздка 10 грн. Міська влада обіцяє, що проїзд у комунальному транспорті не подорожчає. Які ще причини вплинули на підняття цін на проїзд, окрім відсутності пального та його високу ціну? Чи допоможе зміна тарифу оновити рухомий склад та покращити якість послуг? Про це розповідає Українському радіо Олексій Павленко, голова Асоціації автоперевізників Київщини.

0:00 0:00
10
1x

"Передумов для подорожчання проїзду дуже багато. Подорожчало все. Особливо ми відчули величезний дефіцит пального, яке стало дорожче у два з половиною рази. І кадровий дефіцит. Багато водіїв зарезервовано до лав ЗСУ. І багато із них вже воюють. Я вже не кажу про іноземну валюту…", — розповів Олексій Павленко.

З іншого боку, на думку гостя, "буде не зовсім правильно прив'язувати проїзд до вартості пального. Всі комплектуючі, запчастини залежать від іноземної валюти. Відчутно впав пасажиропотік, який би міг вплинути на рентабельність транспортного підприємства. Щоб існували хоча б автобусні маршрути, щоб якось їх зберегти. Йде мова не про збагачення власників перевезень, а про те, щоб був автобус із міста в село. Людям потрібно працювати, відновлювати економіку, ми повинні якось розбудовувати країну. Нам потрібне транспортне сполучення, і воно повинно бути безпечним, зручним і стабільним".

Що стосується зарплати водіїв, то якщо колись, до війни, була фіксована зарплата, то на зараз укладаються  трудові угоди із водіями "скільки заробив, стільки й отримав". Автобус може працювати в мінус і заробити лише на пальне.  На даний час водії повертаються на підприємства та шукають роботу. Це перші кроки, які роблять правильно для офіційного працевлаштування і соціального захисту. Щоб водії були захищені на рівні держави і мали статус робітника". 

Голова Асоціації автоперевізників Київщини розповів Українському радіо і про перспективу оновлення парку автобусів. "Ми не можемо зараз ставити питання про оновлення рухомого складу, бо у нас війна. Ще не встановлено зобов'язання щодо лізингових компаній, тих угод, які були підписані до початку війни. На зараз перевізник має можливість ввозити транспорт з-за кордону. Ми без навантаження на розмитнення доставляємо іноземний транспорт, який буде значно кращим, більш конкурентним. Його чекають пасажири. Він не потребуватиме доопрацювання, як було із нашим транспортом (довстановлювати ремені безпеки, кондиціонери). Інвестори звертаються до нас і пропонують брати техніку без коштів, як ленд ліз, бо у нас її дуже багато знищено".

Була висловлена думка і щодо відновлення наших підприємств. За словами Олексія Павленка, "під час хвилі коронавірусів і тотальних карантинів почав занепадати український автопром. Війни були у всі віки, і все завжди відновлювалося. І робилося ще краще. На зміну застарілому рухомому складу приходить новий. 

Також порушили питання щодо встановлення валідаторів. На думку Павленка, в цій сфері є багато суперечностей. "Я завжди був прихильником того, щоб валідатори стояли всюди. Гроші (без встановлених валідаторів) осідали в кишені водія, а не у перевізника. Але є  багато таких моментів, коли паливо треба придбати готівкою. А готівки немає… Щоб встановити валідатор, необхідно витратити щонайменше 20 000 грн. На один. І вони потрібні на задні і передні двері".

Олексій Павленко згадав про мера Києва, який свого часу сказав, що дотації з бюджету закінчаться. Економіка не витримає такого тягаря. Як наслідок за проїзд платитимуть усі, навіть пільгові категорії". 

Фото: Київпастранс