Мобільний додаток

Київський метрополітен саботує введення міського електронного квитка — експерт

16.07.2019 р., 13:42

Від учорашнього дня на двох станціях столичного метрополітену перестали продавати жетони. До листопада київське метро планує повністю вивести жетони з обігу, замінивши їх багаторазовими картками. Чому ж натомість виник колапс на метрополітенівських касах і хто у цьому винний, в ефірі "РанокПРО" на Радіо Промінь дискутував спеціаліст з питань транспорту Іван Черниш.

Ведучі:

Ярина Скуратівська, Євген Павлюковський

У касах столичного метрополітену зараз продають лише по одному жетону на людину, а турнікетів для одноразових паперових квитків, які мав би розпочати продавати метрополітен замість жетонів, майже ніде немає. Іван Черниш говорить, що дії метрополітену нагадують боротьбу проти єдиного міського електронного квитка.

"У них є свій власний електронний квиток, метрополітенівський. Оті зелені картки, які вам пропонують купувати — це власна система метрополітену, це не міський електронний квиток, який впроваджує міська влада", — пояснює експерт.

Міська система, яка впроваджується міською радою, передбачає використання багаторазових карток Kyiv Smart Card (синього кольору), а також паперових квитків з QR-кодом для одноразових поїздок. Однак ця система не впроваджується у тому обсязі, у якому мала б, наголошує Іван Черниш.

"Вони (QR-коди — ред.) ніде, окрім Кловської та Льва Толстого не зчитуються, ці картки на більшості станцій не продаються і не поповнюються, — розповідає експерт. — На мій погляд, вони (Київський метрополітен — ред.) просто саботують весь цей процес через те, що кошти, які йдуть від оплати проїзду за синіми картками, йдуть на рахунки комунального підприємства ГІОЦ, а вже потім перераховуються метрополітену. А кошти від зелених карток ідуть одразу в метрополітен".

Іван Черниш додав, що відповідно до постанов і розпоряджень КМДА та Київської міської ради впроваджуватися мають саме сині картки системи Kyiv Smart Card, і вони мають бути єдиним засобом платежу.

Саме "війна з електронним квитком", на думку Івана Черниша, спричинила колапс і величезні черги у метро через виведення жетонів з обігу.

"Якби усе запроваджувалося так, як задумано, на всіх станціях мали би бути турнікети для одноразових паперових QR-талончиків, які мали би продаватись замість жетонів, і проблем не було б взагалі. Але на більшості станцій одноразові паперові не приймаються. І останнє, що я чув від метрополітену — що можливо, до кінця року перші 20 станцій обладнають спеціальними турнікетами. Просто спочатку треба було обладнати, а потім прибирати жетони. А вони пішли навпаки", — підсумував експерт.

Нагадаємо, від 15 липня на двох станціях столичного метро не продають і не приймають жетони. До 30 жовтня цього року Київський метрополітен планує повністю вивести їх з обігу.

Фото – Київський метрополітен

Київський метрополітен саботує введення міського електронного квитка — експерт

Новини по темі