Вокзали Миколаєва та Хмельницького реорганізують першими – представник Укрзалізниці

Вокзали Миколаєва та Хмельницького реорганізують першими – представник Укрзалізниці

Укрзалізниця планує реорганізувати вокзали за німецьким зразком. До кінця цього року буде створено окрему філію "Вокзальна компанія", що займатиметься управлінням вокзалами. Частина вокзалів може бути закрита або оптимізована. Чому Укрзалізниця вдається до таких заходів, в ефірі  Радіо Промінь у програмі "РанокПРО" пояснив директор стратегічного розвитку та інвестиційної політики Укрзалізниці Антон Саболевський.

Ведучі:

Ольга Бабчук, Павло Туптинський

Антон Саболевський пояснив, що досвід інших країн, у тому числі європейських, показав, що створення окремого філіалу або окремої компанії з управління вокзальними комплексами є ефективною. Наразі в Україні є багато вокзалів, які востаннє реконструювалися ще у 1970-1980-их, тому, вважає Антон Саболевський, це питання треба вирішувати комплексно.

У Німеччині поширена практика продажу залізничних станцій на аукціонах, і стати власниками вокзалу може будь-хто, як юридична особа, так і фізична. Подібну практику Укрзалізниця пропонує запровадити і в Україні.

"Я не думаю, що ми закриємо половину (вокзалів – ред.). Подивимося, як проходитиме цей діалог, тому що цей діалог, у першу чергу, з органами влади. Хто найбільше зацікавлений у тому, щоб вокзал жив – звісно ж, місто і користувачі наших послуг, пасажири", – пояснює Антон Саболевський.

Як розповів представник Укрзалізниці, наразі розробляються два пілотних проекти з державно-приватного партнерства на вокзалах у Миколаєві та Хмельницькому.

"Якщо ці пілоти будуть успішними, ми сподіваємося поширити цю модель на інші вокзали, тому що в нас перед очима є досвід тієї ж Польщі, де створили окрему структуру з управління вокзалами, які реконструювали вокзали та залучили приватних інвесторів", – наголосив Антон Саболевський.

Він пояснив, що реорганізація вокзалів пов’язана також і з їх збитковістю для Укрзалізниці.

"У минулому році – ми порахували всі вокзали у нашому підпорядкуванні – ми мали практично 1 млрд гривень збитків. На жаль, держава не компенсує нам пасажирські перевезення, і тому нам доводиться шукати інші виходи на беззбитковість наших вокзалів", – підсумував Антон Саболевський.

Раніше Укрзалізниця запустила онлайн-продаж квитків на всі поїзди до Польщі.

Фото travelbook.ua