Парковка замість велодоріжки: хто має відновити зелену зону на Нивках

Парковка замість велодоріжки: хто має відновити зелену зону на Нивках

Про те, чому велодоріжки і газон на Нивках перетворилися на парковку і як небайдужі з цим боряться говоримо в ефірі Українського радіо з аналітиком міських даних проєкту "Лун Місто" Олександром Раком.

0:00 0:00
10
1x
Програма:

10 травня біля станції метро "Нивки" зібралися жителі району і за допомогою будівельних інструментів розбили асфальт стоянки, яку збудували на частині велосипедної доріжки маршруту №5 "Проспект Перемоги – Центр". На місці події перебували працівники поліції, однак заборонити руйнування паркувального майданчика вони не могли, бо згідно з документами на цій ділянці мають бути тротуар та велодоріжка. Забудовник, за словами активістів, самозахопив ділянку землі попри заборону поліції та комунальників, а комунальники Святошинського району зазначили, що дозволів на будівельні роботи та обладнання стоянки ніхто не отримував. 

Про акцію із порятунку велодоріжки і зеленої зони

По проспекту Перемоги, біля однієї з його ділянок, кілька років тому почали будувати житловий комплекс "Сан-Франциско" від забудовника Saga Development. У процесі закінчення будівельних робіт забудовником було перекрито сходами і частково зеленою зоною 2 метри тротуару. Залишився всього метр, а цього недостатньо для того, щоб дві людини розминулося. Тобто, акцентую, це сталося на вулиці, а не на ділянці забудовника. 

Більше тижня тому почалися нові роботи з демонтажу велодоріжки, газон був знищений повністю. Комунальне підприємство утримання зелених насаджень Святошинського району ніяк не зреагувало. Зняли бордюри, зняли газон, родючий шар асфальту засипали щебенем, утрамбували, і ось з'явилась парковка під знаком "Зупинка заборонена", відповідно, заборонена стоянка. Тобто ця парковка порушує ПДР і є самозахопленням території.

Щодня за викликом людей приїжджали і поліція, і благоустрій, фіксували порушення, але робітники продовжували свою роботу і перед акцією цю роботу закінчили. Виходить, газону немає, велодоріжки немає. А найважливіше, що після таких випадків у людей опускаються руки. Коли я побачив обурення людей, вирішив, що потрібно провести акцію прямої дії: демонтувати бордюр і, частково, парковку. Це абсолютно законно, тому що забудовник порушив благоустрій самостійно. Ми лише допомогли комунальникам, під наглядом поліції і благоустрою частково демонтувати те, що незаконно зробив забудовник.

Завдяки щілинам в асфальті і ломам, нам вдалося демонтувати бордюр за допомоги однієї людини. Нас було більше 50 людей, більшість приїхало на велосипедах, прийшли також місцеві жителі, представники ЗМІ всі обурені цією ситуацією. 

Яка реакція міської влади?

На акцію приїхав Благоустрій, який повністю підтримує демонтаж правопорушень, але вони не змогли нічого зробити. За дорученням мера приїхав заступник київського міського голови Костянтин Усов, який пообіцяв, що правопорушення будуть ліквідовані. На сайті КМДА вже з'явилася його заява, тому можна це розцінювати як підтримку зі сторони КМДА.

Щоправда, чітких термінів відновлення велодоріжки немає, адже існують певні бюрократичні історії. Відомо, що нещодавно привезли бетонні блоки, щоб заблокувати в'їзд на цю нелегальну парковку і унеможливити її використання. Далі вже комунальники підрахують збитки, подадуть позов до суду; вестимуться переговори із забудовниками, які це зробили, для того, щоб ті самі все відновили. 

Хто винен насправді?

На думку Олександра Рака, ніхто не визнає свою вину. Забудовники сказали, що вони не винні і звинуватили продуктовий магазин, але не назвали його. Активісти дізналися, що це продуктовий магазин, нова мережа "УльтраМаркет", ребрендинг "МегаМаркету". І це, нібито, відповідає певному плану забудови за 2008 рік, яким керується забудовник.

Хоча є детальний план території за 2017 рік, і там немає парковки. За словами Олександра Рака, у процесі виявилося, що і каток, і екскаватор, які брали участь у незаконному будівництві, знаходилися на території жк забудовника у дворі. "Після того, як ми по веб-камерам ЖК їх знайшли, ці камери відключили. Тобто таких нюансів, які свідчать про те, що забудовник має до цього відношення щонайменше як співучасник, доволі багато",  зауважив Олександр Рак.

Фото: Київ Велосипедне місто, Facebook