Програму Кабміну щодо ремонту доріг виконати нереально – експерт

Програму Кабміну щодо ремонту доріг виконати нереально – експерт

Олександр Кава, експерт з транспортних питань, в ефірі Українського радіо прокоментував призначення нового очільника Автодору та оцінив імовірність реалізації програми Кабміну щодо ремонту доріг.

0:00 0:00
10
1x

Олександр Кава зазначив, що попередній очільник автодору залишив досить прийнятну "спадщину" у вигляді дорожньої галузі, яка доволі ефективно працює і яка істотно збільшила обсяги ремонту автомобільних доріг

"Громадяни України у багатьох частинах України уже мають можливість користуватися якісними автомобільними дорогами. Але дійсно є доволі багато доріг, які перебувають у неналежному стані. Лише серед доріг державного значення понад 80% доріг експлуатуються понад встановлені терміни. Ці дороги потребують капітального ремонту або реконструкції. Через недофінансування дорожньої галузі ці дороги використовуються вже 20, 30, а то і 40 років з протермінованими ремонтами", – зазначив експерт.

Кілька років тому в Україні був створений Державний дорожній фонд, який акумулює та розподіляє кошти на ремонт доріг. Втім, зазначає експерт, під час голосування бюджету на 2020 рік, його фінансування було істотно урізане. Так, за планом, на ремонт доріг мали спрямувати 100% від акцизного податку, 74 млрд гривень. Але після поправок та голосування в парламенті, фінансування Дорожнього фонду було урізане не 12%.

"Але прем’єр-міністр під час голосування бюджету на 2020 рік не зміг втримати ту суму, яка була запропонована урядом Гройсмана. Джерело фінансування є, але кількість грошей, які будуть виділені наступного року – на 12% менше, ніж те, що було передбачено Дорожнім фондом. Хоча ми пам’ятаємо, що після призначення нового уряду його очільник заявляв, що хоче спрямувати на дороги у 2020 році удвічі більше коштів, ніж запланував уряд Гройсмана. А по факту ми маємо навіть менше, ніж пропонував уряд Гройсмана", – говорить Олександр Кава.

У програмі Кабміну вказано, що за 5 років планують відремонтувати 24 000 км державного та місцевого значення. Це нереально, переконаний Олександр Кава.

"Це означає, що дороги мають відповідати нормативам та експлуатуватися без протермінованих ремонтів. Очевидно, що ця заява не буде виконана, оскільки коштів, які передбачені в бюджеті на 2020 року, буде достатньо лише на те, щоб відремонтувати 1 500 км доріг державного значення. Для того, щоб виконати цю програму, треба щороку ремонтувати 4000-5000 км. За п’ять років 24 000 км відновити буде нереально", – зазначив експерт.

Фото: 1news.zp.ua

Останні новини
"Сподіваюся, що переговори почнуться в червні" ―  посол ЄС в Україні  про вступ України в ЄС
"Сподіваюся, що переговори почнуться в червні" ― посол ЄС в Україні про вступ України в ЄС
Гривневі депозити користуються попитом – Самойлюк
Гривневі депозити користуються попитом – Самойлюк
Мить перед розлукою: Kalush, Balsam та Adam спільно видали сингл "Останній раз"
Мить перед розлукою: Kalush, Balsam та Adam спільно видали сингл "Останній раз"
"Цілком ймовірно, що він може залишитися міністром" ― Загородній про Сольського, якого взяли під варту
"Цілком ймовірно, що він може залишитися міністром" ― Загородній про Сольського, якого взяли під варту
Дивитися в темряву: Roxolana видала сингл "Сміливі мають щастя"
Дивитися в темряву: Roxolana видала сингл "Сміливі мають щастя"
Новини по темі
"Крим стає островом" – Жирохов про удари по авіабазі в Джанкої
"Це дійсно історичний крок". Василь Шевченко про проєкт будівництва євроколії з Ужгорода
Це перевірка і чергова спроба виснажити нашу ППО ― Євлаш про нічну комбіновану атаку
Війна, гроші і… громадський транспорт. Як довго чекати українцям європейського сервісу
1% колишнього Каховського водосховища, вкритий сонячними панелями, компенсує втрачену генерацію ГЕС — еколог