Електронні послуги в Україні: топ-5 запитань і відповідей юриста

Електронні послуги в Україні: топ-5 запитань і відповідей юриста

Президент України Володимир Зеленський підписав указ, який, серед іншого, передбачає  аудит роботи державних реєстрів, а також запровадження єдиного веб-порталу електронних послуг. Про перспективи діджиталізації держави в ефірі Українського радіо в програмі "Сьогодні. Зранку" розповів керуючий партнер юридичної фірми Антон Тарасюк.

Ведучий:

Дмитро Хоркін

Які переваги порталу е-послуг?
 

— Цей портал електронних послуг спрямований на те, щоб ви нікуди не їхали, щоб ви зайшли в свій телефон, пройшли автентифікацію, в меню обрали необхідну довідку, наприклад, довідку про несудимість, — і вам вже вона готова, тому що вона формується насправді автоматично.

Якщо є якась сплата мінімальна — десь гривень десять за довідку — це нормально. Тому що все-таки система повинна якось функціонувати, плюс це буде означати, що не буде безпідставних запитів у вигляді спаму, це такий захист.

Постачальник послуг просить надати якісь документи.

— Повинен бути принцип достатності інформації, яку я надаю. Якщо якийсь постачальник послуг просить надати якісь документи, ви можете відповісти у цьому разі так: "Вам потрібні документи — заходите в реєстр, вписуєте адресу, а там написано, кому належить ця квартира".

Людський фактор: чи можна довіряти копії документів держслужбовцям?

— Дійсно, держслужбовці можуть іноді просити те, чого вони не мають права просити. Наприклад, якщо в Європейському Союзі є такий новий регламент щодо захисту персональних даних gpr і там одним із принципів обробки персональних даних навіть держслужбовцями і державними установами є те, що вони не можуть просити більше, ніж потрібно. 

У нашому разі, можливо, цей новий указ президента є саме боротьбою з тим, що у вас постійно просять додаткові документи. Якщо вас дійсно таке просять, ви можете скаржитися.

Чи може змінитися власник майна і до чого тут е-реєстр?

— Якщо ви є в реєстрі, це означає, що ви є. У реєстр вноситься інформація виключно на підставі правових документів, які означають перехід чи набуття права власності за певної правової підстави — наприклад, спадкування, купівля-продаж, дарування.

Як е-послугами користуватися людям старшого віку?

— Насправді не всі готові до цих інновацій. Думаю, у будь-якому разі перехід до діджиталізації буде поступовим. Взагалі, потрібно зберігати всі ці інституції, які видають довідки, тобто це роблять фізичні особи, держслужбовці.

Потрібно робити так, щоб людям старшого віку було просто користуватися електронними послугами з точки зору функціоналу.

Читайте також: Як указ Зеленського про електронні послуги спростить життя українців — роз’яснення експертів

Повністю ефір слухайте тут

Фото - pixabay.com