"Це верхівка айсберга!" Лакійчук про прорив морської блокади РФ трьома суднами

"Це верхівка айсберга!" Лакійчук про прорив морської блокади РФ трьома суднами

Блокада російськими окупантами Чорного моря прорвана і це верхівка айсберга. Таким чином керівник безпекових проектів Центру глобалістики "Стратегія 21" Павло Лакійчук прокоментував Українському Радіо подолання трьома цивільними вантажними кораблями – з Ізраїлю, Греції та судна з турецько-грузинською реєстрацією – російської блокади в Чорному морі. Попри відмову РФ від "зернової угоди" ці судна дісталися одного з українських зернових портів у дельті Дунаю. Під верхівкою айсберга експерт має на увазі те, що прямують чи готуються до входу в українські порти не лише вищеназвані три, а значно більше цивільних вантажних кораблів.

0:00 0:00
10
1x

Судно з зерном, яке вивозили з України у рамках "зернової ініціативи". Фото: ФБ-сторінка Мінінфраструктури України

"Сигнал дуже хороший! Блокада прорвана"

Не можна назвати прецедентом прорив трьома суднами російської блокади зернового коридору, вважає Павло Лакійчук. Він згадує свого колегу, експерта Андрія Клименка з Інституту стратегічних чорноморських досліджень, який уважно відстежує трафік суден у Чорному морі. За інформацією цього інституту, вчора ввечері (31 липня) прямувало чи готувалося до входу в українські порти щонайменше 16 суден. Павло Лакійчук розповідає, що частина з них після російського ультиматуму зайшла в Чорне море. Більшість із них перебувають в румунських територіальних водах. Павло Лакійчук переконаний, що "вони націлилися на порти в Дунаї та Одесі. Суден значно більше. І ця блокада прорвана. Цей сигнал є дуже добрим: сам прохід цих кораблів і те, як він інформаційно супроводжувався". 

Партнери демонструють готовність захищати свободу морського судноплавства

Західні ЗМІ масово подали інформацію про те, що до українських портів прямують три цивільні судна, їхній рух відстежується літаком "Poseidon" ВМС США, призначеним для протичовнових операцій, каже Павло Лакійчук. Літак несе ракети "Гарпун", торпеди та бомби. Також над Румунією патрулював літак дальнього радіолокаційного виявлення (ДРЛВ) НАТО. Їх супроводжували винищувачі F-16 із Румунії, США та повітряні дрони-розвідники. Експерт вважає, що Рада Україна-НАТО, яка нещодавно відбулася, мала ефект, бо західні партнери демонструють готовність захищати свободу морського судноплавства. Але водночас фахівець не вважає це гарантією недоторканості цивільних суден Росією. Бо "свої польоти наші партнери не пояснювали росіянам. Вони можуть розцінюватися, як захист своїх літаків-розвідників, які спостерігали за всім цим рухом. А наші авіаційні засоби МіГ-29 не можуть закрити собою все небо". 

Павло Лакійчук. Фото: ФБ-сторінка 

ППО, "нептуни", "гарпуни" та дрони: український захист від кораблів окупантів

Павло Лакійчук каже, що моряки, військові, дипломати тихо і без зайвого галасу роблять свою роботу для відновлення зернового коридору. "Я думаю, що це демонстраційна верхівка айсберга". Що стосується Росії, то "від неї можна очікувати чого завгодно. Окупанти можуть і цивільне судно пустити на дно. Росіяни знайшли слабке місце, протиставити ми їм можемо хіба що посилення нашої ППО для захисту міст і морських портів. Бо засобів ППО у нас недостатньо. І вони це розуміють. Тому вони продовжуватимуть обстрілювати порти". ЗСУ відігнали подалі в море російські кораблі українським "Нептуном", західним "Гарпуном" і морськими дронами "Magura V5". Павло Лакійчук вважає, що за 1,5 роки українці пройшли величезний етап модифікації і вдосконалення морських дронів, тактики їхнього бойового застосування. І цей розвиток триватиме надалі, прогнозує експерт.