Водії скаржаться на якість бензину: чим ми заправляємо баки машин?

Водії скаржаться на якість бензину: чим ми заправляємо баки машин?

Держпродспоживслужбі поскаржилися, що через мораторій на перевірки нечисті на руку бізнесмени почали нещадно розбавляти пальне. За оцінками чиновників, якщо ситуація не зміниться, то через 2-3 місяці українцям взагалі не буде на чому їздити, адже неякісний бензин повільно "вбиває" автомобілі. Чим ми заправляємо баки машин? Чи справді збільшився фальсифікат палива і в якомі стані наразі ринок пального? Що робити, аби вберегти автівку від поломки? Про це в ефірі Українського радіо розповіли експерт ринку нафтопродуктів України Леонід Косянчук та ралійний штурман Любомир Шумаков.

0:00 0:00
10
1x

Про ринок пального та фальсифікацію 

"На мою думку, проблема з фальсифікатом була і є перебільшеною. Сьогодні 90% всього пального в Україні має європейське походження. Бензовози прибувають на кордон, і звідти розвозять пальне по заправках. Сьогодні ніхто не зливає на нафтобази, адже вони можуть бути атаковані ракетами. І я не розумію, де в Європі можуть взяти пальне нижче екологічної якості Євро-5. Крім того, в Україні в період війни навіть дозволили якість Євро-3", — зазначив експерт ринку нафтопродуктів України Леонід Косянчук

На думку ралійного штурмана Любомира Шумакова, "навіть у довоєнний час чимало заправок в Україні продавали бензин, який насправді не був бензином. У найгіршому випадку — це був розчинник, імпортований з Російської Федерації, і з нього робили пальне для автомобілів. Це пальне є дешевшим, і часто його продавали як бензин зі спиртом. І це негативно впливало на двигун та паливну систему автомобіля. Хоча спирт у класичному виді додається у всіх країнах Європи, і на будь-якій заправці, де ви заправляєтесь 95-м чи 98-м бензином, він там буде. І залежно від країни його у складі буде близько 5-7%".

Де краще заправлятися 

Як пояснив Косянчук, "якщо ви хочете мати гарантію якості, то не заправляйтесь в пересувних пунктах або де вказано, що це АЗС, але при цьому немає жодного бренду, і не відомо, кому вона належить. Брендові заправки не будуть шукати пальне. На сьогодні є проблема не з пальним, яке доставляють з Європи, а з логістикою, тобто з його перевезенням по Україні. Відтак, якщо ви не будете шукати під парканами якісь сумнівні наливні пункти, то ніщо не зашкодить вашому автомобілю". 

"В Україні варто заправлятися на державних заправках. Державні заправки — це завжди якісний бензин, незалежно від того, як ця заправка виглядає. Крім того, є й інші мережі, які торгували до війни якісним пальним. Хоча дуже багато відомих мереж з класними автозаправними комплексами часто торгували досить неякісним бензином", — зауважив Шумаков.

Що станеться з автівкою, якщо її заправляти неякісним бензином 

"Якщо ви заправилися поганим бензином, автомобіль може почати смикати, або в машини зникає тяга, і вона неефективно працює. Якщо бензин брудний, то страждає бензонасос та фільтр. Але якщо їх змінити і почати заправлятися якісним бензином, то все буде нормально. Водночас може бути такий бензин, від якого будуть проблеми зі свічками запалювання. І, маючи спеціальний ключ, навіть нефахівець може виявити цю проблему, знявши свічку і подивитись, чи вона має червоний нагар. 

Тобто якщо ви зрозуміли, що з автівкою щось не так, просто повністю заправтеся нормальним бензином. І більшість проблем зникнуть. Я не уявляю, чим можна заправитись, щоб просто "вбити" машину. Але в будь-якому випадку, якщо маєте серйозні проблеми, не намагайтесь вирішити їх самостійно, змінюючи щось в авто. Звертайтесь на сервіс, де вирішать ваші питання. Щодо того, чи буде це дорого, то я не думаю, що це будуть гроші всього світу. Все залежить від конкретного випадку", — пояснив Шумаков. 

Фото: pexels.com