Найстарший автопарк в Європі: чи не перетворять Україну на звалище металобрухту вживані авто з-за кордону?

Найстарший автопарк в Європі: чи не перетворять Україну на звалище металобрухту вживані авто з-за кордону?

Український автопарк – найстаріший у Європі: вік половини легкових автомобілів складає більше двадцяти років. За минулий місяць в Україні розмитнили рекордну кількість вживаних машин – 54,5 тисячі автівок. Таким чином реєстрація старих імпортних автомобілів перевищила реєстрацію нових авто майже в шість разів. Чому наші співвітчизники надають перевагу старим автомобілям і чи не перетвориться наша країна на територію автомобільного металобрухту Українське радіо розпитало у керівника Інституту досліджень авторинку Станіслава Бучацького.

"Те, що люди купують машини – це ознака того, що в них з’явилися гроші. Якщо українці купують більше машин, значить наша економіка трішки піднімається. З іншого боку, ці 50 тисяч авто, на жаль, вживані. Хотілося б, щоб всі могли купити собі новий автомобіль, а не користувалися вживаними машинами, які ввозяться з-за кордону. Проте в людей банально немає грошей, щоб купити машину в салоні, і їм доводиться купувати машину з пробігом", – розповів Станіслав Бучацький.

Він наголосив, що наші співвітчизники купують авто за кордоном, тому що в Україні немає власного автомобільного виробника, який міг би задовольнити потребу українців: "Вживані автівки ввозять з-за кордону, тому що в Україні їх кількість недостатня. Якщо порівняти середню кількість автомобілів на тисячу осіб, то в Європі показник складає близько 600 машин, а в Україні на тисячу осіб припадає близько 250 автівок. Рівень автомобілізації ще невисокий і люди й надалі будуть привозити авто з-за кордону".

Окремо експерт торкнувся й теми так званих "євроблях", тобто автівок, завезених без розмитнення. На думку Станіслава Бучанського, вони були наслідковим явищем обмеженого ринку: "Люди не мали можливості ввезти цю машину легально, тому ввозили її обхідними шляхами".

Щодо питання віку автомобілів, які їздять нашими дорогами, керівник Інституту досліджень авторинку зазначив, що в Україні відсутня база даних автомобілів до 2014 року: "Ми достеменно не розуміємо, яка кількість автомобілів була зареєстрована в Україні за весь час незалежності нашої держави. Але середній вік автопарку, тобто машин, які продаються й купуються, ввозяться з-за кордону саме з 2013 року складає 15-16 років. Якщо брати внутрішні перепродажі, тобто автівки, які були ввезені раніше, а зараз перепродаються, то їхній вік більший. Якщо говорити про авта, які ввозяться з-за кордону зараз, то їхній він близько 8-10 років. Тобто ніхто не ввозить 30-річні автомобілі, як дехто думає".

"За нашими розрахунками, ввезення так званого "секонд-хенду" середній вік нашого авторинку насправді покращує. В загальній кількості автівки стають молодшими", – зазначив Бучанський.

Щодо середнього віку автомобілів у Європі, то, за словами експерта, все залежить від того, наскільки багата та чи інша країна: "Якщо брати Німеччину, то там середній вік використання машини складає 5-8 років. Якщо брати Польщу, яка значно багатша за Україну, але бідніша за Німеччину, там середній вік буде також близько 15-ти років".

"З віком автомобіль не змінює своєї екологічності, єдиним показником машини є її пробіг та загалом її обслуговування. Автомобіль, якому 5 років із пробігом в 500 тисяч кілометрів буде в гіршому стані, ніж автомобіль, в якого 150 тисяч кілометрів, але йому 15 років. Все залежить саме від технічного стану і тут питання, яке в Україні ніяк не вирішено – це реальний технічний огляд. Наразі він в нашій державі взагалі відсутній. Всі пам’ятають техогляд як торгівлю талончиками, корупцію і т.д. А насправді техогляд в Європі виглядає так, що раз в рік-два автомобіль приїжджає і його перевіряють на відповідність нормам і стандартам, які були на момент виготовлення автомобіля", – пояснив Бучанський.

Наостанок експерт торкнувся й проблемного питання для України – утилізації використаних авто, яка, за його словами, існує виключно "на папері": "Зараз вона актуальна лише для юридичних осіб, організацій, яким потрібно кудись списати транспортний засіб. По факту ж машини ріжуть на метал, адже в більшості випадків в нас не контролюють, що відбувається з автомобілем, який по документах був утилізований. Юридичним особам хоча б потрібна формальність, щоб зняти машину з обліку, а прості громадяни просто привозять машину на металобрухт, де її важать і готівкою платять кошти".

"Куди потім відпрацьовані матеріали, мастила викидають, зливають – дуже велике питання, яке наразі не регулюється", – підсумував Станіслав Бучацький.

Фото: Укрінформ

Останні новини
Наказ убити Вакуленка віддали представники ЗС або спецслужб Росії — OSINT-аналітик
Наказ убити Вакуленка віддали представники ЗС або спецслужб Росії — OSINT-аналітик
Курс гривні коливається. Але потрошку — Крамаренко
Курс гривні коливається. Але потрошку — Крамаренко
Військове кладовище почнуть будувати у середині червня – в.о. Міністра у справах ветеранів
Військове кладовище почнуть будувати у середині червня – в.о. Міністра у справах ветеранів
"Єдині вікна" у ЦНАПах, єКабінет, реабілітація та інструменти для розвитку – Порхун про нову ветеранську політику
"Єдині вікна" у ЦНАПах, єКабінет, реабілітація та інструменти для розвитку – Порхун про нову ветеранську політику
"Це не телешоу, не боротьба за популярність... Це реальні люди з реальними історіями", – Мстислав Чернов
"Це не телешоу, не боротьба за популярність... Це реальні люди з реальними історіями", – Мстислав Чернов
Новини по темі
Збиття російських ракет в українському небі для правомірного захисту не є нападом на РФ ― Гопко
Окупанти втрачають 50-70% техніки ― комбат Федоренко про битву за Часів Яр
Санкції ЄС проти Фрідмана та Авена залишилися ― юристка
На Близькому Сході ненависть довга, але війни короткі — Семенюк про конфлікт Ірану та Ізраїлю
Після знищення "Москви" Україна повернула контроль над цивільним судноплавством — Плетенчук