Проєкт "Культура on/off. Цифрові мости": Ми популяризуємо регіональний туризм і молодих виконавців

Проєкт "Культура on/off. Цифрові мости": Ми популяризуємо регіональний туризм і молодих виконавців

Організатори Respublica FEST та "Territory ngo — Територія" за підтримки "Українського Культурного Фонду" працюють над проєктом "Культура on/off. Цифрові мости", мета якого — розвивати локальні спільноти, популяризувати маловідомі українські туристичні локації, а також привернути увагу до творчості молодих українських музикантів. В ефірі "Вікенду Нової Музики"на "Радіо Промінь" засновник фестивалю Respublica FEST Андрій Зоїн розповів, як з᾽явилась ідея проєкту, як обирали локації та виконавців для участі в ньому та чи матиме проєкт продовження.

0:00 0:00
10
1x
Програма:

Ми запропонували зняти кліпи, в яких головні не музиканти, а локації

Ірина Саннікова: Як з’явилася ідея створити проєкт "Культура on/off. Цифрові мости" і яка його суть?

Андрій Зоїн: Ідея з’явилася у нас минулого року, коли всю концертну індустрію накрив локдаун і не можна було, з одного боку, ні співати, ні грати, ні робити фестивалі. З іншого — туристична галузь була у такому ж занепаді. А Кам'янець-Подільський — туристичне місто, тому ми відчули на собі відсутність туризму.

Цей проєкт був написаний в серпні минулого року. Ми тоді подумали, як би зробити такий проєкт, який допоміг би одночасно і туристичній галузі, і, наприклад, молодим виконавцям, які також не мають, де грати. Тому ми придумали таку історію: ми популяризуємо регіональний туризм, шукаємо місця, які достатньо популярні, мають гарні краєвиди або історичні пам’ятки, але невідомі. І запропонували музикантам зняти там кліпи, в яких головними будуть не музиканти, а локації. Таким чином ми популяризуємо і музикантів, і наші ОТГ, в яких знімаємо кліпи. Оскільки всі зараз сидять в онлайні, то знімаючи кліпи у цих місцях ми допоможемо, з одного боку, і музикантам, а з іншого — і туристичній галузі. 

Ірина Саннікова: Ви знімаєте кліпи на вже готові пісні музикантів чи треки пишуться спеціально під проєкт?

Андрій Зоїн: Чудове запитання. Було по-різному: деякі музиканти випустили новий альбом і їм потрібні були кліпи, а деякі — створили пісню, вже знаючи, де ми зніматимемо, спеціально під локацію.

Ірина Саннікова: Як ви обираєте тих, хто братиме участь у проєкті і як обираєте локації?

Андрій Зоїн: Території ми обрали в Хмельницькій області, тому що проживаємо тут і давно знаємо, що тут можна показати такого, що ще не відомо туристам. До того ж, ми обирали такі локації, до яких можна дістатися машиною, або які дуже далеко і їх треба популяризувати, щоб доїхати до них молодому туристу, долаючи якісь невеликі перешкоди. Тобто локація далеко, але вона варта того, щоб до неї добратися. 

Стосовно музикантів — спочатку ми хотіли залучити зірок, але це виявилося досить складно, тому що у них свій менеджмент, свої підходи до кліпів, тому ми вирішили залучити та популяризувати молодих виконавців, які вже були достатньо відомі. І обирали також виходячи із локацій, які є. Наприклад, "GG ГуляйГород", який міксує народну й електронну музику, ми подумали, що цікаво їх буде зняти на Бакоті. А такий салонний гурт "Tik Tu" з гарною електронною музикою чудово зайшов в Самчиківському палаці. Тобто ми пропонували їм локації, хтось казав, що супер, нам підходить, а хтось просив іншу. Таким чином, спільно з ними ми і обрали місця, де кожен з них зняв кліп.

Ірина Саннікова: Хто вже встиг взяти участь у проєкті та чи можуть ще долучитися інші артисти?

Андрій Зоїн: Цей проєкт відбувся за підтримки "Українського Культурного Фонду", було лише п’ять гуртів, але він пілотний. Після нього в нас було багато дуже повідомлень і від музикантів, і від туристичних операторів, від інших міст і регіонів. Ми плануємо його продовжити, щоб і надалі робити такі самі кліпи для музикантів, але, можливо, в інших регіонах. Тому що в Україні є що показати, а коли закордон для нас закритий, тоді розвивається регіональний туризм. 

На мій погляд, важливо показувати зараз якісь цікаві місця, які туристично недостатньо популярні, але мають всі шанси ними стати. Тому так, можна писати, дзвонити, ми робимо багато таких цікавих проєктів, в яких можемо використовувати і музику, і музикантів, і надавати їм час, ресурси та знімати для них кліпи або робити концерти.

Нам вдається пояснити людям, що проєкт піде їм на користь

Ірина Саннікова: А як сприймають у маленьких селах те, що до них приїздять люди з купою техніки?

Андрій Зоїн: Звичайно, ми спочатку робимо виїзну експедицію, шукаємо голову ОТГ, наприклад, пояснюємо, що це буде, для чого, як виглядатиме, яка буде вигода для ОТГ, для людей, які там живуть. І таким чином зацікавлюємо їх. Вони чекають, коли ми приїдемо, і дуже радіють, коли ми знімаємо кліпи. 

Звісно, є певні нюанси щодо музики, тому що в ОТГ люди хочуть більше народну музику, але, все ж таки, нам вдається пояснити, що є різна цільова аудиторія. Якщо ми будемо популяризувати лише народну музику, то буде менший фідбек і менше людей може приїхати. Найпотужніша, найактивніша зараз аудиторія — молодіжна, тому ми хочемо популяризувати абсолютно різну музику: реп, електронну і народну. Ми робимо такий мікс. В принципі, нам вдається пояснити людям, які там живуть, що це піде їм на користь.

Ірина Саннікова: А що було найважчим під час запуску проєкту?

Андрій Зоїн: Найважче було передбачити погоду. Ми давно займаємося фестивалями і музикою та розуміємо, що це дуже складно. Але знімати ще складніше, бо музичний фестиваль може відбуватися і під дощем, але зйомки відеокліпу під дощем відбуватися не можуть. У нас був такий щільний графік, що на зйомку у кожному ОТГ у нас було лише два дні. Ми два дні знімали, їхали в інше село, знімали там два дні. Якби у ці два дні пішов дощ, напевно, ми б не змогли зняти. Але нам пощастило і дощу не було. Єдиний день був, коли дощило, але тоді зйомки відбувалися в павільйоні, тому ми встигли і все зробили якісно.

Ірина Саннікова: Перша ластівка від вашого проєкту — це кліп "Глобальне потепління" проєкту BRAT. За яким розкладом з’являтимуться наступні кліпи і де можна буде побачити усі відеороботи?

Андрій Зоїн: Все це залежить від наших режисерів. Дуже багато відзняли, у них багато роботи і є лише місяць, щоб все змонтувати. На наших сторінках в соцмережах проєкту та фестивалю Respublica FEST ми напишемо, хто буде наступним. Якщо я не помиляюся, наступним буде або "GG Гуляйгород" та Morphom, або Tik Tu. І це буде дуже цікаво, бо це зовсім інша музика і зовсім інша локація. Думаю, це буде супер кліп. 

Фото — фейсбук-сторінка Культура on/off