Експорт української музики за кордон починається зсередини держави – співорганізаторки Music Conference Ukraine

Експорт української музики за кордон починається зсередини держави – співорганізаторки Music Conference Ukraine

Про експорт українських музикантів за кордон, організацію конференцій та шоукейс-фестивалів, а також  те, навіщо це українським музикантам, в ефірі програми "Непробудні" на Радіо Промінь розповіли співорганізаторки Music Conference Ukraine Альона Дмуховська та Дарця Тарковська.

Ведучі:

Дмитро Захарченко, Олександра Франко, Лесь Мирний

Лесь Мирний: – Що частіше відбувається: звертаються до вас чи навпаки, ви самостійно знаходите людей, музику яких можна експортувати за кордон?

Дарця Тарковська: – Тут важливо розуміти такий момент: є певні критерії, яким артист має відповідати для того, щоб експортувати свою музику за кордон. Тому що зазвичай експорт – це не старт кар’єри, це масштабування кар’єри на нові ринки.

Альона Дмуховська: – Критерії різняться від країни до країни. Але ми для себе визначили, що це має бути гурт або артист, який вже має один успішний лонгплей або альбом, або більше, який вже має успішний досвід виступу  за кордоном. Якщо ви хочете експортуватись, їхати на перший закордонний концерт буде трошки неправильно, тому що ви не зможете повністю використати усі можливості, і одразу стати там знаменитим також неможливо.

Це дуже стратегічна робота. Не буде такого, що хтось вас побачить і зробить зіркою. Це скрупульозна постійна робота, яка інколи має проводитись протягом років. Тому що, наприклад, один з інструментів, які ми використовуємо ­– це міжнародні шоукейси, тобто закордонні виступи, де серед публіки є експерти міжнародної музичної індустрії. Туди є квиточки і потрапити туди може кожен, але там велика концентрація букінг-менеджерів, агентів та лейблів.

Вірити в те, що хтось тебе побачить такого геніального, одразу інвестує 10 мільйонів і зробить з тебе зірку – це не зовсім реально.

Олександра Франко: – Тобто ви знаходите таких  людей, пояснюєте їм це, і ще й влаштовуєте конференеції, щоб вони точно знали, які кроки потрібно робити, щоб стати зірками?

Дарця Тарковська: – Конференції є одним з наших робочих інструментів. Ми для себе так визначили, що експорт починається з самої держави. Тому це не питання того, що от, ми знайшли п’ятьох артистів і тепер ми їх вивеземо назавжди у чужі країни.

Іноземним експертам так само цікавий український ринок, тому що коли вони дізнаються, якого розміру наша держава і скільки у нас людей, і скільки можливостей, вони починають говорити: "Боже, це ж як Хорватія, Словаччина та Румунія, разом взяті! Це такий ринок, туди треба бігти! Що ж у вас відбувається?" І тут з’ясовується, що ніхто не знає, що у с відбувається.

ОФ: – Ви також є засновницями Music Export Ukraine. Що це таке, як ви його створили і до чого воно розрослося?

Дарця Тарковська: – Альона багато років займалася фестивальною темою як арт-директор кількох великих фестивалів: Республіка, Гогольфест. На мені був консалтинг, просування артистів онлайн тощо. Ми швидко зрозуміли, що українських музикантів не знають за кордоном, або, як мінімум, не знають у тих масштабах, у яких хотілося б. Тому певною мірою інтуїтивно ми вирішили об’єднати наші зусилля і почати працювати.

Як структура Music Export Ukraine з’явився восени минулого року.

ОФ: – І скільки вже музикантів у вашому арсеналі?

Альона Дмуховська: – Все залежить від івентів, де ми працюємо, але близько десятка. З деякими ми працюємо постійно, деяких підтримуємо на конкретних шоукейсах або закордонних виступах.

ЛМ: – Вони усі успішні і у всіх виходить експортувати себе за кордон?

Альона Дмуховська: – Є успішні кейси, після яких артистів починають запрошувати виступати за кордоном.

Але треба розуміти, що успішність артиста за кордоном вимірюється не тільки концертами, але й кількістю ефірів та згадувань у ЗМІ, кількістю нових контрактів, агентів, збільшенням кількості прослуховувань цієї музики. Є багато факторів, на які треба дивитися, щоб оцінити, наскільки ефективною була та чи інша поїздка.

Дарця Тарковська: – Дуже складно оцінювати результати за однією конкретною подією. Наприклад, у цьому році ми працюємо зокрема з гуртом OY Sound System і артистом Postman. У нас з ними був цілий "ланцюжок дотиків": у лютому цього року вони виступали у нас на шоукейсі в Києві на Music Conference Ukraine. Там на них звернув увагу програмний директор польського шоукейс-фестивалю Spring Break. Навесні ми поїхали з ними до Польщі. Там на них звернули увагу організатори краківського фестивалю Wianki. І от буквально кілька тижнів тому вони там успішно виступили.

І зараз для одного з артистів вже є підтвердження на угорський шоукейс-фестиваль. Це такий ланцюжок подій, який розвивається та розкручується.

Лесь Мирний: – Який відсоток жінок серед ваших клієнтів?

Альона Дмуховська: – Треба порахувати.

Коли я почала готуватись до теми, яку ми маємо проговорювати на конференції – "Жінки в музичній індустрії" – я вирішила вивчити, наскільки велике представлення жінок в принципі у нас в індустрії. Є декілька показників, на які можна дивитися.

В першу чергу, я вивчила всі альбоми, які були випущені українськими артистами за минулий, 2018, рік. Я нарахувала 143 альбоми, з них тільки 24 % належали жіночим колективам. Причому "жіночим" колективом я вважала навіть такі, коли там є одна дівчина і три хлопці. Тобто ви розумієте, що жінок набагато менше, при тому, що зараз кожен може записати музику у себе на лептопі, викласти в інтернет і бути доступним за кошти в 0 гривень.

Тобто є така нерівність, і чому вона з’являється, ми будемо намагатися дослідити на конференції.

Також я подивилася на лайнапи найбільших українських фестивалів. Якщо замалювати усі чоловічі колективи, ці постери залишаються майже порожніми. Чому жінок знову ж таки немає на сцені? Є якісь причини, і ми хотіли б більш ґрунтовно їх вивчити. Тому що ця тема актуальна не лише для України, в Європі вона проговорюється вже десятиліттями.

ОФ: – В рамках фестивалю Atlas Weekend відбудеться музична конференція, яку також організовуватимете ви. Що там відбуватиметься?

Альона Дмуховська: – Ми будемо проводити наші активності в три останні дні фестивалю, з 12 по 14 липня. Денна частина – це освітня частина, а ввечері ми будемо запрошувати усіх наших закордонних експертів, яких уже назбиралося майже три десятки, щоб вони ходили дивились на українських артистів, які одночасно виступатимуть на багатьох сценах на Atlas.

ЛМ: – На сайті фестивалю вказано, що не буде жодної води, це буде лише три дні найкориснішої інформації. Про що можна говорити три дні на конференції?

Дарця Тарковська: – Для кожної конференції ми зазвичай обираємо ключову тему для того, щоб зусібіч її розглянути. Цього разу слоган конференції – "Кар’єра музиканта 360". Тут є відсилка до контракту, який артист зазвичай підписує з лейблом і який називається "360". Це означає, що лейбл вкладатиме гроші не лише в музику артиста та його просування, але також турбуватиметься і про інші аспекти його життя: концерти, промо, випуск кліпів тощо.

З одного боку, ми амбіційно замахнулися на те, щоб поговорити про багато тем. Але цього разу мова не лише про дискусії та воркшопи, коли ти просто приходиш з записником і нотуєш усе, що тобі говорять. Ми також організуємо інтерактивні формати.

Наприклад, у нас буде нетворкінг-сесія. Уявіть собі, що ви опиняєтесь у залі, де за столами сидять представники музичної індустрії: музиканти, журналісти, представники лейблів, представники музичних фестивалів, промоутери і так далі. Їм цікаво з вами познайомитися, дізнатись, що у вас за музичний проект, співпрацювати з вами. І ви можете підсісти до будь-кого з них і розповісти про себе. З одним обмеженням: для цього у вас є 5 хвилин. Після цього ви пересідаєте до іншого експерта і розмовляєте вже з ним.

Слухай розмову повністю в ефірі Радіо Промінь!

Останні новини
Баланс між атомною, тепловою, гідроенергією й іншими формами генерації – експерти про енегетику майбутнього
Баланс між атомною, тепловою, гідроенергією й іншими формами генерації – експерти про енегетику майбутнього
"Сподіваюся, що переговори почнуться в червні" ―  посол ЄС в Україні  про вступ України в ЄС
"Сподіваюся, що переговори почнуться в червні" ― посол ЄС в Україні про вступ України в ЄС
Гривневі депозити користуються попитом – Самойлюк
Гривневі депозити користуються попитом – Самойлюк
Мить перед розлукою: Kalush, Balsam та Adam спільно видали сингл "Останній раз"
Мить перед розлукою: Kalush, Balsam та Adam спільно видали сингл "Останній раз"
"Цілком ймовірно, що він може залишитися міністром" ― Загородній про Сольського, якого взяли під варту
"Цілком ймовірно, що він може залишитися міністром" ― Загородній про Сольського, якого взяли під варту
Новини по темі
"Сподіваюся, що переговори почнуться в червні" ― посол ЄС в Україні про вступ України в ЄС
"Цілком ймовірно, що він може залишитися міністром" ― Загородній про Сольського, якого взяли під варту
BRYKULETS: "У мене було багато спроб отримати славу, але прийшла вона тоді, коли я вже цього не хотів"
"На 2024 рік у нас буде озброєння, щоб вистояти на полі бою" ― Войтко про допомогу США
Україна може ввійти у топ-5 країн щодо темпів оцифрування архівних документів ― Хромов