Як настільні ігри підкорюють світ: зарубіжні компанії купують український Містеріум

Як настільні ігри підкорюють світ: зарубіжні компанії купують український Містеріум

Життя людини не обмежується гаджетами та смартфонами, а настільні ігри прийшли до нашого життя задовго до появи перших комп’ютерів. Засновник клубу настільних ігор "Гекс" Остап Гевко розказав "Променю" про останні тенденції на ринку ігор та перспективи українських виробників на цій арені.
 
Остап Гевко переконаний, що хоча настільні ігри й не є масовим хобі, майбутнє в них однозначно є.
 
"Останні роки популярність (настільних ігор – ред.) сильно росте, відкриваються нові настільні заклади, такі як наш клуб. Багато нових магазинів, проводять ігротеки. Якщо порівнювати мої розмови з пересічними людьми, скажімо, там років 6 назад, коли я розказував про настільні ігри, в основному всі питалися, чи я в "Монополію" граю. А зараз вже більшість пересічних людей питають на рахунок "Dixit" та "Манчкіна", якихось більш сучасних ігор, так що ситуація сильно міняється", – зауважує гравець.
 
Окрім цього, Гевко відзначає, що найбільшою популярністю користуються ігри з нескладними та легкими для засвоєння правилами, а також ігри для великих компаній, правила яких побудовані на взаємодії та спілкуванні. 
 
"Наприклад, гра "Dixit", дуже гарна гра, з гарними картинками, де потрібно згадувати асоціації. Тобто, такі абстрактні гарні картинки, а інші повинні вгадати, яку саме асоціацію ти загадав. Якщо ви спитаєте в людей: "В які ігри ви граєте?", – вони можуть сказати, що грали в цю гру. Також "Alias", де потрібно пояснювати слова за час. Є такі ігри, які розроблені спеціально, щоби було цікаво з дітьми грати, але і щоб дорослим теж було цікаво. Такі ігри як "Колонізатори", "Квиток на потяг" – то оце самі такі відомі зараз ігри з такого сегменту", – розповідає Остап Гевко. 
 
Варто зауважити, що любителі настільних ігор вже давно не обмежуються забавками зарубіжного виробництва. Україні теж є чим здивувати світ.
 
"Навіть є українська гра, яка називається "Містеріум", від хмельницьких хлопців, яка зараз є одним зі світових трендів. Це такий ніби як бренд, по якому вже знають українських виробників. Ну і авторів ігор. Великі компанії в Європі, які випускають ігри, купили права на цю гру в Європі та Америці", – додає гравець.
 
І хоча Україна ще не стала законодавцем трендів в ігровій культурі, але вже принаймні почала світитися на цій арені, підсумував Остап Гевко.
 
Між іншим, 5 листопада одній з найвідоміших настільних ігор – грі "Монополія" виповнилося 83 роки. Запатентована у 1935 році, вона внесена до Книги рекордів Гіннесса як найпопулярніша комерційна гра у світі. 
 
Найдорожчою "Монополією" в світі офіційно визнана дошка для гри, виготовлена австралійським ювеліром. Вона виготовлена з чистого золота, прикрашена смарагдами, рубінами та діамантами і коштує приблизно 2 млн. доларів.
 
У 2016 році Книга рекордів Гіннесса поповнилася ще одним рекордом стосовно гри "Монополія": поціновувачі гри з Нідерландів зіграли партію на дошці загальною площею понад 900 кв.м. 
 
Гра "Містеріум". Фото igames.ua
 
Матеріал підготувала Анастасія Руссу