Дизайн-код міста: як розмістити рекламну вивіску та не порушити закон? Радить начальниця Управління з питань реклами КМДА

Дизайн-код міста: як розмістити рекламну вивіску та не порушити закон? Радить начальниця Управління з питань реклами КМДА

Чим раз більше міст "потопають" в кольорових вивісках та рекламах, які часто можуть не лише псувати краєвид з точки зору естетики, але й заважати жити мешканцям прилеглих будинків. Як діяти бізнесу у цьому випадку? Куди звертатись та яких правил дотримуватися, аби при розміщенні вивісти чи реклами своєї справи не порушити закон? Про все це Українському радіо розповіла начальниця Управління з питань реклами Київської міської державної адміністрації Оксана Поліщук.

0:00 0:00
10
1x

"Будь-яке сучасне місто не може бути без реклами, тому що вона є складовою частиною бізнесу та сучасного міста. Проте реклама має гармонійно вписуватися в сучасне місто та розміщуватися за певними правилами. Також кожне місто має мати свій дизайн-код  правила, вимоги до розміщення зовнішньої реклами і вивісок", розповіла Оксана Поліщук.

За її словами, протягом останніх чотирьох років в Києві впорядкували розміщення наземної зовнішньої реклами: "Кількість бордів, сітілайтів суттєво скоротилася, парк рекламних конструкцій оновлено. Те саме стосується і фасадів, але з ними досить складно. Адже дизайн-код міста передбачає певні форматні зони, вимоги до того, яка реклама може бути на тій чи іншій будівлі, в залежності від її розташування. Київ поділений на п’ять зон. Перша зона  це зона пам’яток ЮНЕСКО й там заборонене розміщення зовнішньої реклами, крім вивісок. Вимоги до вивісок, в свою чергу, тут також найбільш жорсткі: назви можуть бути написати виключно окремими літерами й мати обмежену площу. Чим далі ми відходимо від центральної історичної частини міста, тим вимоги стають більш спрощеними". 

"Зараз в Києві біля 60 тисяч незаконно розміщених вивісок, які треба поїхати та демонтувати. Й хоч ми їх постійно демонтуємо  за січень, наприклад, зняли біля 20 тисяч  проте цього мало, оскільки їх доводиться демонтувати не раз. Іноді и демонтуємо одну і ту ж вивіску по 5 разів",  додала Поліщук. 

Разом з тим, як зауважила начальниця Управління з питань реклами КМДА, на сайті Управління є відкрита інформаційна електронна база всіх рекламних конструкцій та вивісок міста Києва: "Якщо зайти на сайт, там є мапа рекламних конструкцій, де можна знайти свою будівлю та побачити, чи вивіска й рекламна конструкція розміщені там законно. Такі вивіски будуть позначені зеленим. Якщо ж вивіска чи реклама позначена червоним, значить вона розміщена з порушенням або незаконно". 

"Вся ж інформація про те, яким чином оформити рекламу чи вивіску, які існують правила, який необхідний пакет документів, як подати онлайн, міститься на сайті Управління з питань реклами. Порядок і процедура погодження вивіски триває протягом десяти робочих днів, пакет документів дуже простий і подати його можна онлайн",  пояснила чиновниця.  

Також Оксана Поліщук порадила скаржитися на порушників, які встановлюють вивіски чи рекламні конструкції незаконно: "Наприклад, на деяких аптеках є хрестики, які блимають, хоча правилами це заборонено. Така блимаюча конструкція не може бути розміщена і якщо вона десь діє  це з порушенням правил. Тому мешканці, які мають таку аптеку по сусідству і вона їм заважає, можуть звернутися або до нас, або до Держслужби з прав споживачів". 

Наостанок начальниця Управління з питань реклами торкнулася й питання різноманітних рекламних конструкцій в метро, що є, зокрема для столиці, болючим питанням: "Питання впорядкування розміщення реклами в метро дуже сильно назріле. І ми якраз в цьому році почали розробляти правила розміщення реклами в метрополітені. Йдеться про два грунтовних документа. Зокрема, це концептуальні правила, які будуть говорити, які саме типи рекламних конструкцій можуть розміщуватися на комунальному транспорті та в метро, які вимоги до цих конструкцій. Другим документом буде безпосередньо схеми розміщення рекламних конструкцій в метро  місце розміщення по кожній гілці та станції метро. Такі правила ми плануємо як прийняти, так і почати впроваджувати ще в цьому році". 

"Звісно, окремі рекламодавці мають дозволи на розміщення, які мають терміни дії, проте, сподіваємось, що за декілька років це питання врегулюється",  резюмувала Оксана Поліщук.

Фото: ICTV