war

TikTok, Гра в Кальмара та нативна реклама - на що йдуть бренди, щоб ви не перемикали їхню рекламу?

12.01.2022 р., 12:10

Що таке гарна реклама, чому часом вона дуже дратує та як вона змінюється в ефірі радіо "Культура" розповіла маркетологиня Анна Швець.

З яких причин реклама може дратувати?

Анна Швець: Реклама може дратувати з багатьох причин — наприклад, коли ми одразу розуміємо, що нам хочуть щось продати, "втюхати", агресивна реклама. Наприклад, коли лунають фрази — "купи тільки сьогодні", а ми знаємо, що ця пропозиція буде діяти ще три місяці. Коли нам кажуть, що курс продають лише 1 раз, а потім через кілька місяців його продають ще раз — тоді це дратує. 

Також роздратування виникає, коли бачимо дуже довгий текст у рекламі в соцмережах. Ми заходимо у соцмережі розважитись, тому одразу прогортаємо рекламу.

Є кейс, коли реклама дратує довгий час — коли впродовж 3-4 місяців ми бачимо рекламу, яка абсолютно не змінюється. У перші кілька разів тобі ще цікаво, а коли бачиш її вже тривалий час всюди незмінною, то вона дратує. Вона відкладається в пам'яті, але ми перестаємо помічати таку рекламу. 

Нам дійсно вже набридла реклама, ми хочемо перемикати її, тому бренди починають відходити від серйозної та банальної реклами й намагаються робити її більш нативною, коли ми дивимось і не розуміємо, чи реклама це. Зараз ми багато чого сприймаємо за рекламу і багато чого рекламного не сприймаємо за рекламу. Фактор набридливості дуже залежить від того, як часто нам дають цю рекламу. Якщо її постійно крутять на одному і тому ж майданчику кожні 15 хвилин, то зрозуміло, що вона швидко набридне. 

Що таке гарна реклама?

Для мене гарна реклама — це коли вона максимально ситуативна. Якщо говорити про соціальні мережі та інтернет, то ситуатив грає на руку брендам, коли бренд миттєво реагує на якусь ситуацію  обігрує свій продукт або послугу. Наприклад, серіал "Гра в Кальмара", коли всі почали активно поширювати меми, відео з серіалом. Брендам, які першими почали залучати у своєму продукт цей ситуатив, вдалось зробити дійсно гарну рекламу. 

Гарна реклама — максимально точна, не на цільову аудиторію "чоловіки та жінки 15-90 років", а коли вона розходиться по віку, інтересах, посаді. Класно, якщо зрозуміло, що намагаються донести в рекламі. 

На яку рекламу не варто витрачати час?

Під кожну цільову аудиторію є свій тип реклами. Якщо ми працюємо на аудиторію 20-25 років, то не варто йти в газети, бо наша аудиторія отримує інформацію з соціальних мереж та інших ресурсів. Якщо аудиторія 50+, то газета може бути хорошим майданчиком розміщення. Треба відштовхуватись від знання аудиторії, її потреб та інтересів. 

Що таке таргетована реклама?

Таргетована реклама — це коли ми створюємо певне оголошення і запускаємо його в рекламу. Таргетолог налаштовує аудиторію, яка буде бачити це рекламне оголошення — наприклад, жінки віком 20-30 років, місто Київ, які працюють на певних посадах. Фейсбук допомагає підбирати цю аудиторію і після цього рекламне оголошення з'являється у стрічках користувачів. 

Яке майбутнє реклами?

Думаю, вона нікуди не зникне і буде трансформуватися в простіший, більш веселий формат. Ми бачимо, як обертів набирає TikTok, як бренди починають сходитись на цей майданчик. Вони інтегрують свої товари так, щоб користувачам хотілось ці відео поширювати й ділитись з друзями. Думаю, залишиться і реклама з відповідними плашками, бо є бренди, для яких важливо бути чесними зі своєю аудиторією. 

Фото: depositphotos.com

TikTok, Гра в Кальмара та нативна реклама - на що йдуть бренди, щоб ви не перемикали їхню рекламу?

Новини по темі