Дмитро Сидоренко та Анна Єлісєєва: "Ми встрибували в "Найкращі Вихідні", ризикуючи усім"

Дмитро Сидоренко та Анна Єлісєєва: "Ми встрибували в "Найкращі Вихідні", ризикуючи усім"

У лютому 2022 року планується прем'єра української комедії "Найкращі Вихідні", зйомки якої відбувалися під час фестивалю Atlas Weekend – 2021. В ефірі "Вікенду Нової Музики" на "Радіо Промінь" продюсери фільму Дмитро Сидоренко та Анна Єлісєєва розповіли про те, як вдалося поєднати зйомки фільму та одну з наймасштабніших музичних подій в одному “кадрі”, хто з відомих українських артистів дебютував у фільми, а хто – ділився з командою своїм досвідом та яким буде лайнап наступного фестивалю Atlas Weekend.

0:00 0:00
10
1x
Програма:
Ведучі:

Фото Яна Сочевічек, Радіо Промінь

Коли робиш щось нове, то немає рецепту, як бути класним і успішним

Ксенія Івась: Як виникла ідея створити кіно під час фестивалю?

Дмитро Сидоренко: Ідея фільму в нас виникла кілька років тому, коли ми з режисером Валентином Шпаковим були сусідами. У нас виникла ідея, і він написав мені синопсис фільму. Потім я випадково подивився влог про Сергія Созановського (співзасновник FILM.UA Group – прим. ред.) і я дуже надихнувся тим, що почув. Я написав йому, він буквально за одну зустріч відгукнувся на пропозицію зняти фільм. Як то кажуть, випадковості не випадкові. Все дуже швидко привело до того, що ось ми з Анею вже розповідатимемо, як ми зняли цей фільм.

Ксенія Івась: Чому FILM.UA Group пішли на цей експромт і який результат отримали?

Анна Єлісєєва: Це дійсно незвичний формат для нас. В ньому відразу була ніби обіцянка: зробити дещо круте, чого ще не було до цього. З іншого боку, були й ризики. Коли робиш щось нове, то немає рецепту, як бути класним і успішним. 

Нам сподобалось завзяття Діми, його віра в успіх, команда, яка робить фестиваль Atlas Weekend, адже це щось неймовірне. Ми в захваті й з величезною повагою ставимося до такої праці. І нам сподобалася сама ідея того, що можна робити фільм на тлі величезної, класної, енергетичної події, яка є дійсно унікальною для України і, в принципі, для Східної Європи. Але ризики були в тому, що усі думатимуть, наче ми зняли фільм про фестиваль, щось нішеве, промо-ролик фестивалю. Тому ми весь час промотуємо, що це комедія про любов, про стосунки, про дружбу, про сім’ю, про романтику. І все це відбувається на тлі Києва та на тлі фестивалю.

Дмитро Сидоренко: Фільм “Найкращі Вихідні” – це те, що завдяки карантину ми зробили набагато крутіше, ніж якби робили його без карантину. Ми мали знімати його у 2020 році, тому у нас був додатковий рік, щоб сумлінніше підготуватися, і це виявилося на користь.

Мета заробити гроші – завжди другорядна

Ксенія Івась: Дмитре, яка у тебе була мета, коли ти починав знімати кіно – заробити гроші, покрити збитки від карантину чи відкрити новий напрям діяльності?

Дмитро Сидоренко: Мета заробити гроші для мене завжди другорядна. В першу чергу хочеться зробити щось круте і неймовірне. Тут декілька цілей було. Це для мене новий досвід. Ще хотілося розширити аудиторію, донести тим, хто ніколи не був на фестивалі, що він існує, щоб вони нарешті його відвідали. І взагалі відкрити щось нове. Ми зробили фільм ще й в певному сенсі туристичним, тому що ми розраховуємо, що він пройде в прокаті не тільки в Україні, а й за кордоном. Ми інтегрували у фільм багато найкрутіших місць Києва, щоб завдяки цьому закордонні туристи відкрили для себе Київ, в нас тусувались та відпочивали. 

Ксенія Івась: Чи були ви впевнені до останнього моменту, що зйомки відбудуться? У вас був план "Б"?

Анна Єлісєєва: До останнього моменту ми були не впевнені чи все відбудеться.

Дмитро Сидоренко: В наш час та ще й в нашій країни бути впевненими в чомусь на сто відсотків неможливо. 

Анна Єлісєєва: Але повертаючись до теми грошей, хочу сказати, що гроші завжди заробляєш тоді, коли аудиторія вірить тобі, приходить, підтримує тебе. Чому ми поєднали фестиваль і кіно – бо нам дуже важливо робити це як креативній індустрії. Зараз стратегічно важливо для держави об’єднувати різні напрями індустрії в одну. В нашому випадку ми дійсно підтримуємо один одного, популяризуємо Україну, щоб люди приїздили на фестиваль, відвідували кінотеатри. 

В нашому фільмі є музиканти, які є органічними учасниками фестивалю та знялися в кіно. Будуть дебюти в фільми для Юлі Саніної, Вала Бебко й усього гурту The Hardkiss, величезна роль у Alyona Alyona, дуже важливий епізод. І Артем Пивоваров – він дуже класний, крутий, відкритий і органічний для фільму виявився. І також ONUKA, яка взяла участь у записі саундтреку, і Євген Філатов, The Maneken – він композитор нашого фільму. 

Ми дуже щасливі, що до нас приєдналася легенда української поп-музики Verka Serduchka & Band. Андрій Данилко навіть допоміг нам придумати, як зробити сцену за участі Сердючки, тому що це частина сюжету. Це був величезний челендж, тому що ми знімали під час концерту. В нас була одна година, а ми знімали художній кіноматеріал: в нас було 8 камер, 8 операторів, знімали з квадрокоптерів. Це була величезна за масштабом, за експериментальністю і, мабуть, єдина така зйомка в Україні. Ми дуже раді, що нам все вдалося і, перш за все, вдалося завдяки самому Андрію Данилку. 

Дмитро Сидоренко: Для нас це дуже символічно, тому що Андрій є засновником безкоштовного дня фестивалю, який ми робимо щороку.  Ми щасливі, що він долучився в цьому окремому проєкті. Ми десь години чотири або п'ять переписували його роль. В нього неймовірний досвід, і він з радістю ним поділився.

Анна Єлісєєва: Напередодні саундчеку збиралися оператори, актори, вся наша величезна команда, понад сто людей. І Данилко сидів, як генерал, розказував, як все буде. Режисер фільму Влад Климчук дуже надихнувся співпрацею з Андрієм.

Фото Яна Сочевічек, Радіо Промінь

На фестивалі ми знімали 5 днів, і все було фактично з першого дубля

Ксенія Івась: Зйомки "Найкращих Вихідних" закінчилися, триває монтаж. Чи є у вас такі історії, від яких тоді хотілося плакати, а зараз, згадуючи, смієтеся?

Анна Єлісєєва: Завжди, коли дивишся перший монтаж фільму, хочеться плакати. Це такий період в роботі над фільмом. Ти рік пишеш сценарій, всі долучаються – сторона фестивалю, наша сторона, скриптдокторна. Ти робиш кастинги, долучаєш музикантів. Ми дуже довго йшли до колаборації цієї четвірки (The Hardkiss, Alyona Alyona, ONUKA та Артема Пивоварова – прим. ред.). Діма дуже багато провів переговорів, багато було варіантів, хто напише саундтрек. І потім ти знімаєш в спеку, борешся за фінансування, долучаєш купу партнерів. І от ти нарешті ти це змонтував і думаєш: "Що? Це все заради оцього?". Але це я зараз такі внутрішні відчуття розповідаю. Насправді показник професіоналізму – це коли ти сміявся на майданчику і смієшся потім на монтажі, коли ти плакав над сценарієм і потім плачеш над тими самими сценами у фіналі.

Дмитро Сидоренко: Дійсно, від того, як ми шукали гроші на цей фільм, хотілося плакати щотижня. Постійно щось змінювалося, період ковіду не сприяв залученню партнерів. Тому ми встрибували в цей проєкт так само, як і в перший Atlas Weekend – ризикуючи усім. І ми раді, що всі партнери підтвердилися і все відбулося. 

Стосовно зйомок, я пригадую, як ми всі в передостанній день о третій ночі приходили, усі на енергетиках, вся команда була просто "вижата". Але в чому трушність цього фільму – тут немає можливості знімати місяць-два, по п’ятдесят-сто дублів. Ти маєш знімати так, як є. В цьому щира енергетика, щира емоція, тому що з першого дублю все або вийшло, або ні.

Анна Єлісєєва: Загалом зйомки фільму тривали 28 днів, ми дуже багато знімали в Києві, всі культові, нові, класні, секретні місця. І, мабуть, ми єдиний фільм в Україні, в якому так багато натури, так багато Києва. На фестивалі ми знімали 5 днів, і все було фактично з першого дубля. 

Ми знімали саундтрек і сцену фільму вночі, це було закриття фестивалю, і хочеться просто передати своє захоплення музикантами. Тому що, наприклад, Alyona Alyona прийшла на свій саундчек о шостій ранку, потім прийшла до нас, зняла сцену фільму, потім трохи відпочила, відлабала свій концерт, потім короткий перепочинок, і вона прийшла до третьої ранку далі зніматися у нашому фільмі. Так само Юлія Саніна з The Hardkiss: вони дали свій величезний концерт і потім знімалися в кіно. 

Дмитро Сидоренко: Окрім того, ще інтрига – ми запустимо саундтрек фільму, він же – гімн фестивалю. А в кінці листопада, за декілька тижнів до презентації, ми знімемо кліп з ONUKA, The Hardkiss, Alyona Alyona та Артемом Пивоваровим.

Ксенія Івась: Окрім музикантів, хто ще знімався у фільмі "Найкращі Вихідні"?

Анна Єлісєєва: В нас чудовий акторський склад. Оскільки фільм складається з чотирьох сюжетних ліній, то акторів  багато. Серед них і українські легенди, такі як Ада Роговцева та Ірма Вітовська, а також молоді імена, які, я впевнена, будуть секс-символами та майбутніми акторами-зірками. Це Олександр Рудинський, Максим Девізоров, Валерія Морозова, Максим Кириченко. І наша величезна зірка Дар'я Петрожицька. Це для неї майже дебют в повному метрі, вона зараз дуже відома своїми серіальними роботами. Також ми спеціально запросили до участі двох німецьких акторів – вони грають туристів, які до України приїхали саме на фестиваль. Хтось заради кохання, хтось заради того, щоб виступити, й грає роль хедлайнера. Потужний акторський склад у поєднанні з музикантами свідчить про те, що ми зробили дуже крутий кейс в українському кіно.

Фото Яна Сочевічек, Радіо Промінь

Ми плануємо через дев’ять років стати №1 в Європі

Ксенія Івась: Дмитре, яким буде Atlas Weekend наступного року?

Дмитро Сидоренко: Ми намагаємося щороку робити його все кращим й кращи. Через те, що два роки поспіль закордонні артисти переносили свої лайнапи, у 2022 році у світі втричі більше турових пропозицій, ніж завжди. Зараз нам пишуть такі топові артисти, що, я думаю, це буде найпотужніший лайнап з тих, що були до цього. Нам навіть доводиться обирати, кому відмовити, а кого взяти.

Ксенія Івась: А хто вже підтвердив свою участь?

Дмитро Сидоренко: Тих артистів, з якими ми на стадії підписання контракту, я не можу назвати. А ті, яких переносили, ті будуть: Placebo, Twenty One Pilots, Within Temptation, alt-J, Guano Apes. Зараз ми з ними погоджуємо дати. В цілому, більшість артистів перенесена, і будуть нові потужні анонси.

Ксенія Івась: Цього року та у стартові роки фестивалю у вас в пріоритеті була українська музика. Чи не вийде так, що коли повернуться зарубіжні зірки, то наші стануть на другий план?

Дмитро Сидоренко: Ми трошки не так це сприймаємо. По-перше, ми дуже вдячні всім українським артистам, хто нас підтримав цього року. Адже в принципі не було можливості привезти закордонних артистів в тому обсязі, в якому це було раніше. Українські артисти фактично заснували Atlas Weekend, і перший фестиваль був взагалі лише з українськими артистами. В нас завжди була позиція підтримувати українських топових і молодих виконавців. З першого Atlas Weekend це була платформа для молодих артистів, які потім, через багато років, ставали навіть хедлайнерами головної сцени. Тому ми завжди шукаємо баланс між закордонними артистами та нашими, завжди його знаходимо і сподіваємося, він буде зберігатися й далі.

Ксенія Івась: За сім років Atlas Weekend виріс з локального фестивалю до глобальної події. Чим за ці роки ви пишаєтеся і які амбітні плани перед собою ставите?

Дмитро Сидоренко: Пишаємося, що в цій ситуації, в якій ми знаходимося, все вийшло. Це неймовірне диво, що зібралися партнери, друзі, команда, що взагалі це відбулося. І фільм в тому ж числі. А стосовно амбітних планів, то ми плануємо через дев’ять років стати №1 в Європі й ми до цієї цілі впевнено йдемо.

Фото Яна Сочевічек, Радіо Промінь