Більше новин
- 17:07
- Що робити, аби діти не зникали. Поради психологині та конфліктолога
- 15:49
- Державна чи приватна медицина: чому більшість українців не звертаються за допомогою в державні лікарні?
- 13:18
- Сезон кліщів: чим вони небезпечні і як уберегтися. Поради лікарки
- 13:16
- Програма "Доступне житло" буде розширена: чи стануть кредити на іпотеку більш доступні для українців
- 12:50
- Група "СКАЙ" видала ювілейну збірку
Спецпроєкт "Знову вибори". Громадський транспорт: від "пекла" до комфортних перевезень
Одна з істотних проблем більшості українських населених пунктів – це низька якість пасажирських перевезень. Мова йде як про мережу маршрутів, так і про графік руху громадського транспорту, а також технічний стан автобусного, трамвайного чи тролейбусного парків. Спецпроєкт "Українського радіо" "Знову вибори" відповідає на найпоширеніші запитання щодо функціоналу місцевої влади. Одне з них – транспортне. Але як саме можна поліпшити якість громадського транспорту?
Законодавець визначає: орган реалізовує політику у сфері пасажирських перевезень, є виконавчий комітет міської ради. Він, зокрема, визначає тарифи на перевезення, а також умови та додаткові умови до договору з перевізниками. Виконавчий комітет ухвалює й порядки або положення, які цілком регламентують пасажирські перевезення в місті.
• ТАРИФИ. Хоча тарифи – це найбільш відчутний і найбільш обговорюваний аспект громадського транспорту, однак якість перевезень визначається низкою інших параметрів, які закладаються до договорів з перевізниками. На практиці ж зміст угоди між виконкомом і перевізниками завжди є компромісом. Виконком зацікавлений зберігати максимально низьку вартість проїзду (щоб не наразити себе на критику з боку громади). А перевізники відповідають, що за таку низьку вартість проїзду можуть запропонувати такі-то й такі-то послуги. В разі, якщо міська влада бажає підвищувати стандарти громадського транспорту, то найчастіше вона буде змушена виділяти дотації.
• КОМФОРТ. Договір між населеним пунктом та перевізником може передбачати технічні стандарти до транспортних засобів та зобов’язати перевізника щороку оновлювати автопарк на 10 чи 20%. Згідно із договором, усі автобуси можна зобов’язати обладнати кондиціонерами, електронними табло або джі-пі-ес трекерами, за допомогою яких пасажири мали б можливість відстежувати рух автобусів онлайн. Аналогічно виконком визначає й графік руху громадського транспорту. Натомість умов, яких немає у договорі, перевізники виконувати не зобов’язані, тому очікувати від них власної ініціативи не варто.
• ОРГАНІЗАЦІЯ РУХУ. Місцева влада має усі повноваження не лише підвищувати якість громадського транспорту, але й визначати стратегію розвитку транспорту у населених пунктах. Мова йде про те, що місцева влада може ухвалювати рішення про пріоритетність громадського транспорту та велосипедів перед індивідуальними автомобілями. В разі, якщо таке рішення ухвалене, то воно істотно впливає на організацію вулиць під час капітальних ремонтів. На таких вулицях організовуються доріжки для велосипедів, а також відокремлені смуги громадського транспорту. Сюди ж слід віднести й організацію паркувальних майданчиків.
Ілюстративне фото - УНІАН
