Театральні режисери та директори про відкриття мистецьких закладів та карантинні досягнення

Театральні режисери та директори про відкриття мистецьких закладів та карантинні досягнення

Із 10 червня відкриваються культурно-мистецькі заклади, де можна буде проводити заходи, але з певними обмеженнями. Зокрема, глядачі мають бути на відстані 1,5 метра. Чим театри займалися на карантині та який в них подальший план дій розповідають гендиректор-художній керівник Національної оперети та голова Національної спілки театральних діячів Богдан Струтинський, директор – художній керівник Київського муніципального академічного театру опери і балету для дітей Петро Качанов та юнацтва та головний режисер Одеського національного театру опери та балету Євген Лавренчук.

0:00 0:00
10
1x
Програма:
Ведучі:

"Парадоксально, що людина їде в транспорті, в метро. Вона сидить поруч з іншими людьми, навіть нависає одна над одною, а в театрі не може поруч сидіти",  – розповідає Богдан Струтинський.

"А як зараз продавати квитки: через два місця, через ряд? Ми поки знаходимося в звичному режимі, як це було раніше. Думаю, що до такого величезного парадоксу не дійде. Ми то живемо в театрі абсурду, ми вже звикли до цього".

"Поки що відповідей немає, є лише пошуки. Звичайно, є плани, оскільки ми організація, яка звикла на рік наперед планувати та продавати квитки. До мене зараз звертаються знайомі та букери з-за кордону, планують лише на 2021 рік. І то не відразу взимку, а починаючи з весни. Ми запланували свій сезон на перше жовтня та готуємо велике відкриття", – додає він.

Багато керівників мистецьких закладів вирішили використати період карантину з користю. Наприклад, у Національній опереті у цей час робили капітальний ремонт глядацької зали. "У нас він був запланований, хоча ми й планували на кінець травня, скоротивши сезон. Почався ж він у нас на півтора місяця раніше, на початку квітня. Ми дійсно виграли час з технічного боку. Втім, складно з замовниками, тому що в них теж свій карантин. У нас за всіма нормами проходили перевірки. Будівельники дотримувалися маскового режиму, дезінфікується все. Але є певний острах, для кого ми це робимо", – коментує Богдан Струтинський.

 

Петро Качанов, директор – художній керівник Київського муніципального академічного театру опери і балету для дітей та юнацтва, розповідає: "Мені здається, що все наше майбутнє залежить від якоїсь глобальної оцінки. Зараз є глобальна оцінка, що COVID-19 вбиває людей, а ми повинні остерігатися і відповідно вести себе в соціумі. Якщо глобальна оцінка буде, що ми можемо собі дозволити ходити в театри та кінотеатри, і вільно жити незважаючи ні на що, а лікарі нас будуть у разі чого рятувати і це не така страшна хвороба, яка забирає всіх, тоді все відкриється і ми не будемо сушити голову над тим, що нам робити за тиждень чи за два".

 

На день Києва із балкона Київського академічного театру опери і балету для дітей та юнацтва, на вул. Межигірська, 2, пролунало музичне вітання від артистів. Петро Качанов запрошує поглянути на останній балконний концерт та закриття сезону 27-го червня.

 

Євген Лавренчук, головний режисер Одеського національного театру опери та балету, під час карантину вирішив заглибитися у переосмислення національної опери "Запорожець" та вироблення нової концепції для постановки: "Привілея будь-якого режисера в тому, що йому ніхто не може заважити осмислити дещо або заглибитися в щось, тому на карантини, обмеження, санкції нам трішки байдуже. Звичайно, я використав цей час і мені його вже не вистачає. Я з жахом думаю, що все це закінчиться і мені треба буде по-нормальному працювати. Насправді, я розробив та приготував чотири оперні проєкти, але наразі можу говорити лише про один. В одеському оперному театрі сезон відновлюватися не буде, оскільки доки ми прийдемо до форми, то доведеться йти у відпустку. Ми вирішили все це округлити, але плануємо репертуар на серпень. Сезон починається з 6 числа оперою "Травіата"".

 

Завершуємо думкою Богдана Струтинського: "Однозначно, карантин – це відкид назад. Уся економіка впала і театральна в першу чергу. Квитки не продаються. З іншого боку, дуже багато людей відкрили себе. Я навіть дивлюся по собі – я якось більше замислився над простими життєвими речами. Я дивлюся на нашу трупу – і в кожного з’явилися якісь хобі. Я думаю, що після карантину люди мали б стати добрішими та більше цінувати свою роботу та покликання. Театр ставав рутиною, а зараз виявляється, що театр – це рятівне коло і люди не можуть без нього".

Фото: УНІАН