Єдиний е-квиток на громадський транспорт та авіаперельоти: як це працюватиме?

Єдиний е-квиток на громадський транспорт та авіаперельоти: як це працюватиме?

Міністр інфраструктури Владислав Криклій анонсував швидкий запуск в Києві єдиного електронного квитка для метро і залізниці. Про це він повідомив у своєму каналі telegram. Е-квиток на метро, наземний громадський транспорт та фунікулер у Києві планували повноцінно запустити з 1 квітня цього року, проте тепер названа інша дата – 1 липня. До цього е-квиток використовувався в громадському транспорті столиці разом з жетонами для метро та паперовими квитками в наземному транспорті. Як працюватиме програма, запуск якої анонсовано, коли е-квиток поширюватиметься на авіасполучення та чи зможуть з часом долучитись до програми й інші міста України? Про це Українському радіо розповіла радниця міністра інфраструктури Яніка Мерило.

"Е-квиток буде діяти на зразок smart card, якою разом з "Картою киянина" можна оплатити проїзд в Києві, але на державному рівні. Тепер цим же квитком можна буде заплатити на рівні Укрзалізниці, далі – аероекспресу, а потім – на рівні деяких авіакомпаній", – розповіла Яніка Мерило.

За словами радниці міністра інфраструктури, єдиний квиток можна буде купити через додаток або сайт transport.gov.ua: "Він буде інтегрований в транспортну систему Києва. Це означає, що, наприклад, я хочу приїхали з аеропорту до центру Києва, то через цей сайт можу купити квиток і на аероекспрес, і на метро, і на міський транспорт. Це буде одна система". 

"При купівлі квитка людина отримуватиме qr-код, який буде прийматись у різних видах транспорту. Це буде телефонний додаток, але квиток з qr-кодом можна й роздрукувати. В транспорті цей qr-код треба буде просканувати і все", – пояснила Мерило.

Радниця зазначила, що коли додаток запрацює, квитки, наприклад, на УЗ не обов’язково буде купувати завчасно: "Квитки можна буде придбати просто перед потягом через сайт. Скористатися е-квитком зможуть всі, хто купить квиток через сайт. В першу чергу це буде зручно всім, хто багато мандрує, зокрема, і за межі Києва. Першим етапом буде київський транспорт та Укрзалізниця, далі будуть й інші міста, які приєднаються до системи. Другим етапом, втілення якого розпочнеться через кілька місяців, плануємо долучити до програми аероекспрес та авіакомпанії. Це зручно, бо не треба буде купувати різні квитки, які можна загубити". 

"Ми співпрацюємо з Visa і зараз опрацьовуємо можливість продавати квитки через сайт дешевше. Наша мета – аби через сайт було вигідніше купувати квитки як на рівні міста, так і на рівні міжміського транспорту", – розповіла Яніка Мерило.

За її словами, поки що проєкт здійснює галузевий центр Міністерства інфраструктури за кошти партнерів: 2Проте ми працюємо лише з софтом, тобто програмним обладнанням. Наша мета, аби це не вартувало великих сум з бюджету, а було б окремою діяльністю, яка, завдяки партнерам, буде вигідною і самоокупною".

Фото: Укрінформ