Заповнювати декларації стане легше: у Раді презентували чат-бот "Держслужбовець Тарас"

Заповнювати декларації стане легше: у Раді презентували чат-бот "Держслужбовець Тарас"

5 березня у Верховній Раді було презентовано проєкт чат-бот "Держслужбовець Тарас", ціль якого – допомагати суб’єктам декларування заповнювати електронні декларації та уникати помилок. Керівник проєкту Павло Левін в ефірі Українського радіо розповів, якою є ефективність програми і з якою метою її презентували у Верховній Раді.

0:00 0:00
10
1x
Програма:
Ведучі:

"Програма була розроблена ще у 2017 році, щоб покрити деклараційну кампанію 2018 року. Це було зроблено завдяки антикорупційній ініціативі Європейського Союзу. Після цього, у зв’язку з тим, що Національне агентство з питань запобігання корупції у той час було не дуже ефективне, ми його опустили на другий план. Оскільки зараз вже оновився склад НАЗК і був призначений новий голова й ми отримали запит на те, що їм потрібен такий інструмент, ми його перезавантажили. Тому у рамках промо-кампанії ми захотіли потрапити вже і в Кабінет міністрів, і у Верховну Раду. І от потрапили туди", — зазначив Павло Левін.

Керівник проєкту чат-бота "Держслужбовець Тарас" зауважив, що "оскільки у нинішньому складі парламенту дуже багато нових людей, то, відповідно, багато кому цю декларацію треба буде заповнювати вперше".

"Як ми знаємо, заповнювати декларації вперше — найболючіше. Тому що потім вона вже береться на основі старої. Заповнювати вперше доволі складно, виникає багато питань. Крім того, законодавство змінюється з кожним роком, тому це актуально навіть і для тих, то заповнює декларацію не вперше", — сказав він.

Левін розповів, як чат-бот допомагає на практиці.

"Припустимо, що людина заповнює цю декларацію вперше. Вона заходить на сайт НАЗК і починає її заповнювати. І вже починається дуже багато нюансів. Оскільки їй треба перелопатити дуже багато законодавства про запобігання корупції, а також роз’яснення НАЗК, які написані більш юридичною мовою, і держслужбовцю не завжди чи вистачає часу, чи навіть терпіння їх прочитати повністю. Тому ми захотіли це вивести на більш людиноцентричний. Він спрямований на звичайного користувача, не юриста, і простою мовою пояснює, як поетапно цю декларацію заповнити. Якщо у декларанта виникають якісь питання вже по якихось окремих розділах чи інші нюанси, він також дуже швидко може, за допомогою навігації, яка там є, перейти у той саме розділ, який його цікавить. Найчастіше питань виникає щодо того, як потрібно вказувати доходи, а також щодо нового розділу по банківських рахунках", — прокоментував керівник проєкту.

Він також пояснив, чи можуть програмою "Держслужбовець Тарас" користуватись й інші громадяни, які декларують свої доходи, окрім державних службовців.

"Коло тих, хто може подати декларацію, необмежене. Окрім того, ще є певний клас людей, які збираються податись на держслужбу, тобто вони не є держслужбовцями, але їм все одно треба подавати цю декларацію щорічно або є спеціальна декларація кандидата на посаду, і, звісно, він допоможе і їм. Тобто бот спрямований більше на держслужбовців, проте ним вільно можуть користуватись і ті, хто не є дерслужбовцями", — зазначив Левін.

"Зараз наш чат-бот проходить верифікацію в НАЗК, і ми сподіваємось, що вже наступного тижня НАЗК дасть нам добро і скаже, що цей інструмент можна офіційно використовувати рекомендаційний, що НАЗК його дійсно рекомендує", — повідомив керівник проєкту.

Детальніше про проєкт можете дізнатися за посиланням.

Ілюстрація: shtab.net