Дмитро Хоркін про 95-річчя Українського радіо: ми стали сучасними і досвідченими

Дмитро Хоркін про 95-річчя Українського радіо: ми стали сучасними і досвідченими

16 листопада Українське радіо святкує 95 річницю мовлення. Генеральний продюсер Українського радіо Дмитро Хоркін в ефірі Радіо Культура розповів про програму заходу, чи буде телеверсія концерту Симфонічного оркестру Українського радіо та у чому унікальність Радіо Культура.

Фото — facebook.com/DmitryKhorkin

Які сюрпризи Українське радіо і оркестр Українського радіо готують на цей вечір?

— 16 листопада о 19:00, рівно через 95 років після початку регулярного та постійного мовлення найстаршого і найголовнішого радіо нашої країни — Українського радіо, частиною якого є Радіо Культура, ми будемо у прямому ефірі наших радіоканалів святкувати. На сцені буде Симфонічний оркестр Українського радіо, якому 90 років, буде Академічна хорова капела Українського радіо, якій 86 років. Я підкреслюю цей вік, тому що це час, який показує традиції, які усталюються, певну тяглість поколінь. Разом з тим, це дуже сучасні колективи, це сучасне радіо з сучасною аудиторією, з усіма сучасними способами доставки радіосигналу. Це є ознакою того, що, незважаючи на наш солідний вік, ми скинули цей вік, стали молодими, але водночас досвідченими.

Ввечері, на цьому концерті, ми при відкриваємо завісу: радіо — це магія гармонії звуків, це гармонійний світ звуків. Ви нас найчастіше чуєте, іноді можете щось побачити. Але познайомитися з ведучими, поспілкуватися, побачити їх на сцені, як вони рухаються, який мають вигляд, про що вони говорять, як вони себе поводять поза радіоефіром — це надзвичайно цікаво. І унікальна можливість буде 16 листопада у Будинку звукозапису Українського радіо. Квитки є у продажу, у касах. Також буде інтерактив, ми розіграємо подарунки. 

Також святкування 95-річчя — це не буде протокольна, офіціозна подія. Під час презентації Променя ми навіть запросимо кілька глядачів на сцену, які разом з нашим маестро Володимиром Шейком, який дасть свою паличку диригентську, спробують здиригувати оркестром і зіграти наші позивні.

Чи запишете ви концерт для відеотрансляції?

— Концерт буде. Його покажуть і  мережі регіональних телеканалів, і зніматимуть наші телевізійні колеги. Єдине, що це буде не прямий ефір, оскільки на телебаченні дещо складніша технологія і там буде складний концерт по режисурі. Але телеверсія буде обов’язково у мережі телеканалів Суспільного.

Давайте поговоримо про історію Українського радіо та Радіо Культура, адже багато цікавих та несподіваних фактів вона налічує. Які для вас й досі залишаються найбільш вражаючими?

— Радіо Культура — це наша окраса. Це завжди унікальний контент. Якщо навіть взяти світові радіостанції, а я постійно перебуваю на різних форумах, асамблеях, де мої колеги, керівники суспільних радіостанцій з Європи та всього світу звітують, розповідають про побудову радіо — і культурні канали є найбільше цікавими. Тому що це унікальний контент. Ніхто у нас серед приблизно 30 радіостанцій не ставить радіоп’єси чи радіовистави. А ви уявіть, яка це складна робота. Я наведу приклад: є радіодетектив, і коли ми записуємо, приходить Ольга Сумська, Віталій Борисюк, я інколи забігаю, щоб швидко мене вбили в радіодетективі, і я побіг далі по своїх справах.

Але суть у тому, що ми приходимо без гриму, не в костюмах, але ви вірите нам. Тому що ми входимо в роль, працюємо над сценарієм. Але щоб вас переконати, ми маємо бути дуже щирими у нашому спілкуванні перед мікрофоном. Тому що здається, що те, що ви нас не бачите, це нас якось застраховує. Це гірше, бо радіослухачі аналітичних розмовних станцій, наскільки завжди показує медіаогляд і медіааналітика, є дуже уважними, пильними. Тому протягом років, місяців ви прекрасно помітите, чи ведучий розумний, кмітливий, чи у нього швидкий дипломатичний, математичний розум, чи він дуже поверхневий і тупенький. Радіослухач знає, де ти зробив помилку, а потім згадає, що півроку тому ти говорив те.

Яку роль відіграє радіомовлення у формуванні культурних смаків української аудиторії?

— Це не наше завдання формувати смаки аудиторії. Наше завдання — "підтягувати" їхні уподобання. Ми маємо відповідати запитам. Ми розуміємо, що людям цікаво дізнатися культуру мовлення, вони вже вивчають, знають і спілкуються українською мовою. В ефірі ми почули, що людям цікавий інтерактив, вони хочуть копирсатися у різних словах, щоб їх у прямому ефірі пояснили. Тому наше завдання — відповідати тим смакам і намагатися подеколи "підтягувати", розповідати про найкращі наші опери, транслювати їх в ефірі. Якщо наш радіоефір хоча б на дещицю допоможе підвищити відвідуваність театрів, музеїв, музичних шкіл, це буде уже дуже великий для нас плюс.

Найголовніші зміни, які сталися з Радіо Культура, — це те, що воно стало більш гострим і відповідає на всі ці запити. Культура — це не тільки хороші вистави і прекрасні виставки, за цими кулісами і виставковими залами є великі інтриги, звільняються і знімаються з посад художні керівники, судяться поміж собою генеральні директори національних музеїв, а людям це теж цікаво. Тому наше завдання — зазирнути інколи за лаштунки.