Мобільний додаток

"Це сторітелінг в 3D": засновниця Port.agency розповіла, як бізнес може співпрацювати з мистецтвом

26.10.2019 р., 09:29

Засновниця Port.agency Катя Тейлор розповіла в ефірі Радіо Культура, як мистецькі та культурні проєкти можуть бути корисними бізнесу, у чому соціальна відповідальність сучасних художників та куди рухатиметься мистецтво в найближчі роки.

Найважливіше в проєкті – довести його до кінця

Мені здається, що роль ідеї переоцінюють. Насправді гарних ідей дуже багато, але щоб довести її до розуму, потрібно дуже багато працювати, і насправді не всі готові це робити. Звісно, роль ідеї та креативного мислення важлива, але не тільки. Це десь 10% від кінцевого продукту.

Найголовніше в проєкті – "дожати", добігти до фінішу цього своєрідного марафону. З досвідом я зрозуміла, що це, можливо, важливіше, ніж ідея чи творчий підхід. Якщо на старті у вас є 100 людей, які починають щось робити, то умовно лише одна з них добігає до фінішу.

В Україні зараз спостерігається "бум" мистецтва і культури

Наша компанія займається організацією культурних проєктів. Це можливо у два способи: або ми приходимо з готовою ідеєю та пропонуємо її бренду, якому, на нашу думку, ця ідея може бути корисною та цікавою, або ж вони приходять до нас, бо знають, що ми займаємося культурним менеджментом і що ми можемо реалізувати проєкт, який вони вже придумали.

Мистецька і культурна сфера в Україні не так сильно розвинені, як на заході, і не так фінансуються. Якщо ми будемо орієнтуватися на західні країні, то там все інакше. Але ми можемо орієнтуватися на східні країни, де все ще гірше. Ми десь посередині, і хоча ми не так фінансуємося, як якісь західні мистецькі інституції, все одно у нас активно розвивається ця сфера. Якщо порівняти те, що тут відбувається зараз, і те, що тут відбувалося 10 років тому, можна сказати, що це прямо "бум" мистецтва і культури.

Щоб залучити глядачів до осмислення важливих тем, їх треба цікаво подати

Ми розуміємо, що для того, щоб людина замислилася над якоюсь важливою, важкою серйозною темою, ви маєте цікаво її подати. Якщо ви подаєте її, як у школі у книзі з історії, над якою усі засинатимуть – то мабуть, це не той формат, який працюватиме сьогодні. Сьогодні працює формат edutainment– коли ви об’єднуєте освіту та розваги (education+entertainment), де через розвагу, якісь інтерактивні дії, коли людина може щось натискати, бачити, досліджувати, вона можу дізнаватися щось про історію країни, наприклад.

Як об’єднати в мистецькому проєкті польоти в космос та телефони "Motorola"

Кілька років тому ми робили виставку для "Motorola", де ми мали розповісти історію цього бренду. Ми взагалі не знали, чи ми маємо за це братись, адже "Motorola"– це взагалі про телефони, що тут може бути про культуру?

Ми взяли паузу, щоб подумати, про що власне може бути цей проєкт, і виявили, що там незвичайна історія. Бо "Motorola" існує вже сто років, і за ці сто років вони багато разів злітали у космос. Наприклад, політ людини на Місяць і Армстронг, який казав про маленький крок для людини – це все озвучувалося саме через рацію "Motorola". І це дуже важливо для історії.

Перша рація на планеті, яку використовували американські поліцейські – це теж рація "Motorola". Тобто насправді бренд "Motorola" сильно увійшов у життя людини протягом ХХ сторіччя і вплинув на те, як ми взагалі сприймаємо технології у масовій культурі.

Це дуже крута історія. Але як її показати?

Ми запросили арт-групу SVITER, це класні люди, які роблять інсталяції. У них виникла ідея створити маленький Місяць, який буде рухатись, і пустити на неї пряму трансляцію, яка перебиватиметься реальними відео з Місяця. Ця інсталяція була дуже показовою, атмосферною, і було одразу зрозуміло її важливість.

Port.agency залучає художників навіть до немистецьких проєктів

Ми інтуїтивно організовуємо проєкти, які будуть цікаві аудиторії. Це можуть бути інтерактивні виставки, якісь незвичайні конференції. Але наша "фішка" у тому, що ми залучаємо художників до кожного проєкту, який ми робимо, навіть якщо це немистецький проєкт. Художня складова надає цьому проєкту можливість бути надзвичайним, дивитись на світ по-іншому, і крізь цю художню призму давати глядачеві якийсь новий досвід.

Коли я говорю про художників, я говорю про спосіб мислення. Він може працювати з картиною, скульптурою, а може працювати з VR (віртуальною реальністю). Це неважливо. Важливо, що він художник за своєю суттю, за своєю професією, і медіа, яке він обирає, залежить від того, яким чином конкретна ідея буде донесена краще.

В Україні зараз є багато можливостей для реалізації своїх мистецьких ідей

В Україні зараз формується ринок художників, і я думаю, що вже за кілька років молодим арт-менеджерам буде легше, бо для них вже є робота. І художникам теж буде легше, бо для них з’явилась робота. Сьогодні в Україні з’явилися декілька грантів, як гранти Українського культурного фонду.

Тобто сьогодні художники вже не мають іти працювати кудись у компанію і робити те, що вони ненавидять. Вони можуть просто придумати свій проєкт, подати його на грант. Також в Україну зайшла класна ініціатива, House of Europe – це теж гранти, на які ви можете подаватися. Якщо ні – то усе ще є гранти Креативної Європи, міжнародні гранти, купа маленьких грантів. Зараз є багато можливостей реалізувати свою ідею, якщо вона дуже класно прописана.

Port.agency створює для компаній "сторітелінг в 3D"

До нас приходять компанії і кажуть: "Ми хочемо співпрацювати з мистецтвом, але не знаємо, як". Ми сідаємо з ними, робимо глибокий рісьорч, досліджуємо, які цінності бренду вони хочуть донести, беремо якісь сучасні форми та інструменти, через які можна донести класну ідею, і звісно, цей бренд буде згаданий в цьому проєкті, але не буде "вилазити" за межі, він буде вписаний органічно.

Це такий сторітелінг в 3D, те, що ми робимо.

У подальшому в мистецьких проєктах зростатиме роль інтерактиву та нових технологій

В культурних проєктах все більше будуть використовуватися нові технології, вони вже дуже активно використовуються. Це тренди інструментів, які використовуються, щоб залучати глядачів. Такі великі культурні проєкти з VR (віртуальною реальністю ред.) та доповненою реальністю, так само, як і інтерактивні проєкти, ставатимуть усе більш популярними.

Людина не хоче бути просто глядачем і сидіти, як у театрі – глядач стає співучасником і співавтором твору. Навіть у кіно вже застосовується прийом, коли глядачеві дають "керувати" сюжетом: фільм зупиняється і глядачів запитують, як він хоче, щоб далі розвивалися події.

Виставка "Мобільна революція". Фото mc.today

"Це сторітелінг в 3D": засновниця Port.agency розповіла, як бізнес може співпрацювати з мистецтвом

Новини по темі