Чому фільм про Лесю Українку не отримав держфінансування у пітчингу Держкіно — розповідає Юлія Сінькевич

Чому фільм про Лесю Українку не отримав держфінансування у пітчингу Держкіно — розповідає Юлія Сінькевич

Ко-продюсерка фільму "Леся" та генеральна продюсерка Одеського міжнародного кінофестивалю Юлія Сінькевич розповіла в ефірі Радіо Культура про пітчинг Держкіно, на якому відсіяли половину відібраних раніше картин, та про те, чому стрічка про Лесю Українку не пройшла відбір.

0:00 0:00
10
1x

Половина фільмів, відібраних цьогоріч на пітчингу Держкіно залишається без фінансування, і це проекти стрічок відомих режисерів — Мирослава Слабошпицького, Ахтема Сеітаблаєва, Олени Дем’яненко та інших.  Зокрема, і фільм-байопік про Лесю Українку режисерки Нани Джанелідзе. Ко-продюсерка цього фільму Юлія Сінькевич розповідає, що цьогорічна ситуація з пітчингом була досить напруженою:

"Насправді, останній місяць десь вся індустрія перебувала в напрузі, тому що було зрозуміло вже, що неможливо зберегти ті самі результати, які було оголошено ще влітку, кожен звісно переживав за свій проект і ситуація дійсно складна, адже бажання не відповідають можливостям і це було очевидно. Було сказано, що бюджет перевищено, звісно тут проблема досить така системна, яка пов'язана нашим бюджетним законодавством, тому що йде прив'язка до календарного року і прогнозувати, яким буде бюджет, можна лише приблизно, але гарантій ніхто не дає, оскільки бюджет затверджується до кінця року на наступний рік. Це проблема, про яку говорять всі —  що необхідно мати гарантований бюджет на три роки, щоб можна було розраховувати, які проекти підтримувати". 

Про те, яким чином вирішувалась ситуація з переглядом результатів, Юлія Сінькевич зазначає, що тут можна було йти багатьма шляхами. 

"Рада з підтримки кінематографії вирішила піти більш адресним шляхом, обравши проекти, які осідають не просто перші місця у рейтингу, а розглядаючи кожен проект окремо, розглядаючи строки виробництва, всю систему, за якою цей проект будується, ко-продукційні проекти", — говорить Юлія Сінькевич.

Вона зазначає, що рада за колег, яким вся ж вдалося вдруге отримати зелене світло для підтримки своїх проектів, утім, не приховує розчарування від того, що фільм про Лесю Українку на повторному пітчингу не відібрали:

"У 2021 році буде 150-річчя з дня народження Лесі Українки, і такий контент потрібен. А  рішення, яке була прийняте радою, унеможливлює вихід фільму у цей строк", — говорить ко-продюсерка.

Читайте також — Сценаристка байопіка про Лесю Українку: хочемо уникнути "шкільного" погляду на поетесу і показати її як оптиміста

Щодо офіційної причини відмови, то вона була озвучена і полягає у тому, що в цій категорії — "Авторські фільми спільного виробництва" — керувались листом Гільдії режисерів, які наполягали на тому, щоб пріоритет було віддано саме українським режисерам.   

"Нічого не маю проти інших проектів, навпаки знаю їх, підтримувала їх. Але ми говоримо про фільми спільного виробництва, у яких вже передбачається участь іноземних або режисерів, або акторів чи інших творчих людей, тому, як на мене, це суперечить самій природі ко-продукції, по-перше. По-друге, треба оцінювати і культурну значущість. Мені здається, що такий фільм потрібен, адже немає більше таких проектів, з точки зору навіть ідеологічної. Дійсно, великий бюджет у фільму, але це —  історичне кіно, воно досить дорого коштує для того, щоб воно виглядало на рівні, щоб це було якісно", — вважає Юлія Сінькевич.

Щоб уникнути в майбутньому подібних ситуацій, наразі ведеться відповідна робота. За словами Юлії Сінькевич, кілька днів тому була зустріч в офісі розробки Стратегії гуманітарної політики, де було визначено 10 напрямків, у яких потребує вдосконалення українська кіноіндустрія для того, щоб розвиватися, створюються робочі групи, які будуть вносити свої пропозиції по кожному з цих напрямків. Надалі на їх основі буде оформлений документ, який встановлює основи для того, щоб змінити нормативну базу всієї процедури, надати рекомендації та роз'яснення.

Фото: Elle.ua