Гендиректор Національного академічного духового оркестру: з 2002 року до репертуару додали 3 тисячі нових творів

Гендиректор Національного академічного духового оркестру: з 2002 року до репертуару додали 3 тисячі нових творів

Про те, які зміни відбулися у складі Національного духового оркестру України, як вдалося збагатити репертуар з 2002 року та як оркестр планує відзначати своє 40-річчя, в ефірі Радіо Культура розповів генеральний директор оркестру Олександр Піроженко.

"За сорок років існування оркестру дуже багато змінилося. По-перше, змінився кількісний склад колективу: при створенні оркестру було 80 музикантів. У 2002 році, коли я очолив колектив, було 50. За останній період збільшено кількість оркестрантів на десять осіб, тобто сам оркестр має 60 осіб. Цього недостатньо, адже якщо брати світові приклади таких колективів, які називаються симфонічно-духовими оркестрами, там розширена група духових інструментів. Це зумовлено тим, що такі колективи, зокрема, й наш, працюють у концертних залах і м’якість звучання повинна бути. А розширена група дерев’яних духових сприяє цьому", — розповів Олександр Піроженко.  

Також, за його словами, багато принципових змін відбулося й у програмі: "Раніше наш колектив не відрізнявся від інших колективів, наприклад, духових президентських чи муніципальних оркестрів. Грали всі все напам’ять, бо програма не змінювалася. Порівнюючи 2002 рік і зараз, наша бібліотека збільшилася на три тисячі партитур, тобто три тисячі нових творів. У нас є дуже багато програм кіномузики: Вільямс, Зіммер, Морріконе. Також у нас дуже багато мультиконцертів. Мається на увазі, музика з мультфільмів: як колишніх радянських, наприклад, "Як козаки в футбол грали", так і з мультфільмів американських".

"Щодо розподілу на музику вітчизняних чи іноземних композиторів, то ми пропорцій не зберігаємо, наша прерогатива – українські композитори. Ми — національний колектив, тому, в першу чергу, виконуємо музику українських авторів, хоча, на превеликий жаль, наші композитори не завжди сприймають нормально, коли до них звертаєшся з проханням написати твір безпосередньо для колективу. Але є такі, як, наприклад, Олександр Щетинський, які писали й пишуть твори безпосередньо для нас і ми їх постійно виконуємо", — наголосив гендиректор оркестру.

За його словами, у співпраці з авторами, оркестр жодних побажань не висуває — "повна свобода творчості композитора".

"Якщо ми плануємо виконання якихось програм, то під них треба підбирати твори. Налагоджено контакти зі схожими іноземними колективами Японії, Австрії, Німеччини, Канади, які нам дуже допомагають нотним матеріалом. Крім того, ми робимо аранжування для нашого колективу, замовляючи його в наших композиторів і наших аранжувальників. Кожна програма підбирається окремо і для того, щоб заволодіти слухачем, ми робимо все, аби їм було цікаво", — розповів Олександр Піроженко.

Тому, як стверджує директор оркестру, найпопулярніші концерти останнім часом — це кіномузика: "Це програми з нарізкою відео на сцені, показ якої ми започаткували ще років 78 тому, коли ніхто такого не робив".

"Наш слухач змінився: щодо віку, то до нас приходять від малечі й до людей похилого віку на всі програми, не лише на мультики. Ми приділяємо дуже багато уваги розвитку нашої молоді, в нас є абонемент для школярів, де ми показуємо професійність нашого колективу, надаємо можливість ознайомитися з інструментарієм, специфікою роботи. Відбувається така подія в колонній залі Національної філармонії", — розповів Олександр Піроженко. 

10 жовтня в Національній філармонії України відбудеться концерт, присвячений ювілею створення колективу. Олександр Піроженко каже: а вперше 40 років тому оркестр зібрався в Жовтневому палаці.

Більше про подію можна дізнатися тут.

Фото: facebook.com/NationalAcademicSymphonicBand