Український парфумер розкрив секрет: квіткові аромати створюються хімічним шляхом

Український парфумер розкрив секрет: квіткові аромати створюються хімічним шляхом

Український парфумер Богдан Зубченко — людина, яка вже багато років створює та досліджує аромати, розкрив деякі таємниці своєї професії в ефірі Радіо Промінь.

Парфумер, засновник бренду BZ Parfums розповідає, що парфумерію в Україні поки зарано називати індустрією, втім у нас вже є і крафтові, і професійні виробники.

"У 90-х, коли тільки починали цим займатися, тоді це можна було назвати крафтом. Але у мене завжди була мета — конкурувати з французькими та італійськими парфумерами. Це можливо, я мріяв, що колись моя продукція буде стояти на одних з ними полицях в магазинах. Цього можна було б досягти у двох випадках: коли ти впевнений у їх якості, що вони зроблені на європейському рівні, і друга складова — що повинні з'явитися ті самі бутики, магазини, у яких була би представлена продукція такого класу. Коли приходить клієнт і з усього цього різноманіття парфумів обирає твій парфум — то це вже не крафт", — ділиться досвідом Богдан Зубченко.

Майстер бере участь у міжнародних виставках і має можливість порівняти свої роботи з роботами іноземних колег. Богдан Зубченко розповідає, що для українського виробника виникають певні складнощі у процесі виробництва, наприклад, уся сировина для парфумів — імпортована. Щоб виростити сировину, потрібно її впровадження в аграрній сфері.

"Коли не було майже ніяких інгредієнтів у 90-ті роки, я дуже багато працював із тенктурами, тобто настоянками, і в деяких навіть сучасних ароматах, я надаю перевагу тенктурам, бо вважаю, що вони пахнуть більш округло, більш м’яко", — розповідає парфумер.

Насправді більшість квітів не дають парфумерної сировини. Її неможливо отримати ніяк. Конвалія, бузок, півонія — пахнуть яскраво, але ефірної олії півонії не існує, особливо якщо говорити про ягідні чи фруктові аромати, то вони з'явилися завдяки співпраці хіміків і парфумерів, які винайшли штучні речовини, за допомогою хімічних процесів.

У використанні парфумів Богдан Зубченко радить дотримуватися відчуття міри. Парфумерія, за його словами, — це мистецтво, додане до хімії.

"Все ж таки, ти, перш за все, — художник. Сприйняття запаху — це наша біологія, як ми влаштовані, бо в нас є свої запахи, з якими ми живемо, і будь-які запахи ми сприймаємо виключно через призму власного нюхового досвіду. Парфуми і запахи ми відчуваємо як асоціативний ряд, вони викликають картинки".

BZ PARFUMS (Бі-Зет Парфам) – український парфумерний бренд, створений у 1993 році. Його засновник, парфумер Богдан Зубченко активно співпрацює із українськими дизайнерами, архітекторами, художниками, що викликає постійну цікавість у тих, хто цінує якість та унікальність виконання парфумерної композиції.

Фото: bz-parfums.com