Директор музичної школи Лисенка: ми маємо виховати аристократа і тоді буде країна аристократів, а не жебраків

Директор музичної школи Лисенка: ми маємо виховати аристократа і тоді буде країна аристократів, а не жебраків

Перше офіційне інтерв'ю нового директора Київської середньої спеціальної музичної школи ім. М. Лисенка Сергія Волкова на Радіо Культура в програмі "Імператив".

Ведучий:

Олександр Пірієв

— Зараз ви очолюєте один із найкращих музичних дитячих закладів. Керівник має мати базову музичну освіту, чи має бути просто успішний менеджер?


Ідея ця вже прописана в законі. І там ніде не написано, що керівник повинен мати базову якусь освіту. Хоча я думаю, що будь-кому зрозуміло, що медичним закладом має керувати людина, яка має лікарську освіту. В культурі, це мабуть, пропустили, або свідомо пропустили. Досвід історичний показує, що очолювали музичні навчальні заклади тільки люди, які мали музичну освіту… Мати досвід керівництва, управлінський — одна річ, а інша річ — творчо спілкуватися з творчими людьми. Треба розуміти їхні проблеми і їхній шлях до тієї творчості… Людина, яка не була в цьому оточенні, їй важко зрозуміти проблеми колективу.

— Ви любите музику Олександра Скрябіна. Чому?

Романтика. Я часом дуже сентиментальний.

— А керівник — він має бути м'яким? Чи все ж таки твердість  це реалії нашого життя?

Мені бабуся колись казала: будеш добрим — проковтнуть, будеш злим — проковтнуть. Не можна це поєднати все. Але треба поєднувати.

— Для вас поєднання старих і нових кадрів у школі є важливим? Чи заохочуєте ви молоде покоління до викладання?

Звичайно, проблема старіння кадрів існує. Але на таких корифеях тримається вся система мистецької освіти. 

— Для музичної еліти треба слухач. Чи вважаєте, що треба вчити, знайомити слухача?

Як показує історичний досвід, цю ідею хотіли втілити радянські викладачі, створивши дитячі музичні школи-семирічки. Спроба створити в загальноосвітніх закладах таку саму систему мистецької освіти в нашій країні поки що невдала… Цю функцію взяло на себе Міністерство культури. Були законодавчі акти за радянської влади, долучали музичні школи, школи мистецтв до того, щоб виховувати того слухача. Коли я вчився в загальносвітній школі, то в нас були уроки музики, нам ставили платівки Бетховена, класики. Але зараз про це мови не йде. Немає зацікавленості в тих педагогічних навчальних закладах вищих, які б готували таких викладачів, які були б зацікавлені в підготовці цих слухачів. Бо вони самі того не знають.

— Ваша головна мета, яку вбачаєте на посаді директора на найближчі роки?

По перше, щоб про наші школи знали. В європейських школах знають, але знають по наших лауреатах. Щоб наші школи якось наші можновладці, люди, які сьогодні створюють закони, керують країною, щоб вони знали, що є такі школи і є такі талановиті діти… Ми маємо виховати аристократа і тоді буде країна аристократів, а не країна жебраків, які наймаються в сусідні країни для заробітку.

Весь ефір слухайте тут 

Сергій Волков. Фото Facebook 

Останні новини
Військове кладовище почнуть будувати у середині червня – в.о. Міністра у справах ветеранів
Військове кладовище почнуть будувати у середині червня – в.о. Міністра у справах ветеранів
"Єдині вікна" у ЦНАПах, єКабінет, реабілітація та інструменти для розвитку – Порхун про нову ветеранську політику
"Єдині вікна" у ЦНАПах, єКабінет, реабілітація та інструменти для розвитку – Порхун про нову ветеранську політику
"Це не телешоу, не боротьба за популярність... Це реальні люди з реальними історіями", – Мстислав Чернов
"Це не телешоу, не боротьба за популярність... Це реальні люди з реальними історіями", – Мстислав Чернов
Катерина Радченко: Мета нашого проєкту — порушити глобальну тишу
Катерина Радченко: Мета нашого проєкту — порушити глобальну тишу
У межах Чорного моря має активніше діяти НАТО — Риженко
У межах Чорного моря має активніше діяти НАТО — Риженко
Новини по темі
Катерина Радченко: Мета нашого проєкту — порушити глобальну тишу
Без фото і рукостискань. Гутцайт про поводження українських олімпійців з російськими
"Її зачитували до дір". Історикиня Абдулаєва про першу кримськотатарську газету "Терджиман"
Ірина Цілик про свій фільм "Я і Фелікс", що будує містки між поколіннями
Релігійна свобода закінчується там, де починається "русскій мір" — Єленський