Мобільний додаток

"Справа АМПУ": детектив НАБУ заявляє, що "схема" не могла відбутися без погодження у Києві

2.07.2019 р., 16:34

"Схема" зі заволодіння коштами держпідприємства "Адміністрація морських портів України", розслідування якої завершилося у 2018 році, не могла відбутися без погодження у Києві. Про це в ефірі Українського радіо в програмі "Справа честі" заявили старший групи детективів НАБУ у "справі АМПУ" Віктор Катеринюк та старша групи прокурорів САП у "справі АМПУ" Ольга Ярова.

"Закупівля таких робіт (послуг із днопоглиблення — ред.) є плановою, є відповідні видатки з бюджету, вони достатньо немаленькі... Ця сума закладається, виходячи з тих видатків, які подаються знизу. Подається, яка планується сума для укладення договорів. Авжеж вона погоджується в Києві, витрати ці погоджуються в Києві", — сказала Ольга Ярова.

"Судна, які використовувалися для проведення цих робіт, коштували до чотирьох мільйонів євро, тобто максимум 8 мільйонів євро. Але сума контрактів, укладених з цим підрядником, — один мільярд гривень. Держпідприємства могли б задуматися, що неефективно використовувати один мільярд, коли за суму, в десять разів меншу, можна купити такі плавзасоби і самостійно виконувати ці роботи", — сказав старший групи детективів НАБУ у "справі АМПУ" Віктор Катеринюк.

"Звичайно, ні. Тому що фінансові плани погоджує Міністерство інфраструктури, Кабінет міністрів", — відповів він на запитання журналіста, чи могла б відбутися реалізація "схеми" без погодження в Києві, в Міністерстві інфраструктури, до складу якого входить АМПУ.

Старша групи прокурорів САП у "справі АМПУ" Ольга Ярова також зауважила, що компанії, з якими укладалися угоди, взагалі не мали устаткування для проведення робіт із днопоглиблення.

"Ці "прокладочні" компанії, з якими укладалися незаконні угоди, не мали власних суден, не мали потужностей і не несли жодних витрат на виконання цих робіт, всі ці витрати несли субпідрядники, з якими укладалися угоди. Тобто все, що зробила компанія, на яку осіли понад 200 мільйонів гривень, вона підписала 2 договори", — розповіла Ольга Ярова.

Програма "Справа честі" щодо справи "АМПУ" вийшла в ефір 27 червня. До сьогодні, 2 липня, в уряді публічно не відреагували на озвучені правоохоронцями заяви. 

У січні 2018 року під час проведення обшуків в АМПУ заявили про співпрацю зі слідством, а також повідомили, що фігуранти справи пов'язані з попереднім керівництвом адміністрації. 

Детективи НАБУ розпочали розслідування "справи АМПУ" у грудні 2015 року та завершили у вересні 2018 року. Наразі вона розглядається у Шевченківському районному суді міста Києва.

За даними слідства, посадові особи ДП "АМПУ" у змові з приватними особами впродовж 2015–2016 років реалізували схему із заволодіння кошами держпідприємства під час державних закупівель послуг із днопоглиблення підхідних каналів і акваторій Бердянського та Маріупольського морських портів. Йдеться про вчинення антиконкурентних дій для забезпечення перемоги заздалегідь визначеного учасника конкурсних торгів, а також подальшого завищення вартості виконаних ним робіт. Внаслідок цього, як зазначають у НАБУ, державі завдано збитків на суму 247 млн грн.

Слідство встановило причетність до "схеми" 10 осіб, стосовно 8 осіб обвинувальний акт скеровано до суду, одну особу оголошено у розшук, із однією особою укладено угоду про визнання винуватості, відшкодовано 734 тис. грн завданих ДП збитків та накладено арешт на судно. 

Довідка: щочетверга о 19:30 в ефірі Українського радіо виходить авторська програма журналіста, ведучого Любомира Ференса "Справа честі", гостями якої є представники правоохоронних органів, детективи, слідчі, прокурори, які безпосередньо вели та ведуть справи як антикорупційні, так і кримінальні.

Ілюстративне фото, uspa.gov.ua

"Справа АМПУ": детектив НАБУ заявляє, що "схема" не могла відбутися без погодження у Києві

Новини по темі