НБУ планує зобов’язати банки повертати кошти, вкрадені з карток — коментує адвокат

НБУ планує зобов’язати банки повертати кошти, вкрадені з карток — коментує адвокат

Адвокат Ростислав Кравець в ефірі Українського радіо в програмі "Ранковий формат" прокоментував постанову Національного банку України щодо зобов’язання банків повертати кошти, вкрадені з банківських карток шляхом шахрайських операцій.

Ведучі:

Тетяна Дем’яненко, Владислав Красніцький

"У більшості випадків саме працівники банків є співучасниками злочинів, пов’язаних з банківськими картками. Вони дають шахраям дані про клієнтів банків, дані про їх карткові номери, розповсюджують персональні дані для того, щоб шахраї, які досить часто дзвонять до клієнтів банків, мають досить широку інформацію стосовно тієї особи, до якої вони звертаються. Тому відповідно до постанови НБУ, насамперед, мова буде йти про те, що правоохоронці мають довести, що ця особа діяла у змозі з шахраями. Тоді, можливо, буде притягнуто до відповідальності. Я не думаю, що у цьому випадку будуть якісь значні справи і банки будуть користуватись цією схемою", — зазначив Ростислав Кравець.

Адвокат зауважив, що практика повернення коштів за несанкціоновані банкові операції існує у всьому світі, але він вважає, що банки, насамперед, будуть турбуватися лише про свій імідж.

"Національний банк відразу зобов’язав банки повертати  вкрадені кошти (до речі, така практика існує у всіх країнах світу). Проте, оскільки саме працівники банків співпрацюють з шахраями, служба безпеки цих банків буде працювати саме на користь іміджу банку, а не робити все можливе для того, щоб не повертати вкрадені кошти безпосередньо особам, які користуються послугами банку", — сказав він.

Зазначимо, Національний банк планує встановити додаткові вимоги щодо випадків оскарження клієнтом переказів коштів, які ним не здійснювалися. Зокрема, банк повинен повернути кошти не пізніше наступного робочого дня. Проте це стосується тих випадків, коли банк не має підстави вважати дії користувача неправомірними. Користувач несе всі збитки, пов’язані з переказами, якщо банком доведено, що дії чи бездіяльність користувача призвели до втрати коштів.

Прослухати повну версію.

Фото — pexels.com