Мобільний додаток

Експертка визначила три проблеми нового закону про ЖКГ

2.05.2019 р., 12:01

Новий закон "Про житлово-комунальні послуги" набув чинності з 1 травня. Головна новація закону полягає в тому, що кожен багатоквартирний будинок має обрати управителя, який буде вести господарство, а також укладати угоди с надавачами послуг. А боржники, що не сплачуватимуть комуналку вчасно, додатково платитимуть ще й пеню. Експертну оцінку цього закону в ефірі "РанокПРО" дала Юлія Чеберяк, аналітик житлово-комунальних та енергетичних програм громадянської мережі ОПОРА

Ведучі:

Павло Туптинський, Ольга Бабчук

Експертка зазначила, що в цілому закон можна оцінити позитивно, а люди матимуть можливість отримувати компенсацію за неякісно надані послуги. Але при цьому є й досить багато проблем, які пов’язані, зокрема, з неcхваленими підзаконними актами по цьому закону. Відповідно, без цих підзаконних актів закон не може працювати на 100%.

"По факту ці підзаконні акти повинні були бути прийняті до 1 числа. Закон прийнятий уже, мабуть, 2,5 роки тому (закон був прийнятий у листопаді 2017 року – ред.), але підзаконні акти до цього часу не всі були прийняті. Закон вступає в дію з 1 числа, але інструментів для його реалізації поки що недостатньо", – наголосила Юлія Чеберяк.

Другою проблемою закону про ЖКП експертка називає "провал" інформаційної кампанії з боку уряду. Вона наголосила, що людям не пояснили, яким чином будуть діяти нові правила.

"Адже закон встановлює, що саме співвласники мають визначитися, які вони мають укладати договори тощо. Однак я переконана, що майже у 100% випадках власники не знають, що робити, до кого звертатися, які мають бути договори. Виходить, що на співвласників покладають певні зобов’язання, і вони мають можливість для захисту своїх прав, але інструмент для реалізації їм не до кінця надали, так ще й не пояснили, що вони мають робити", – розповіла експертка.

Третьою проблемою нового закону можна назвати неготовність суспільства до введення нових правил.

"Скільки вже років і громадськість, і влада переконують, що найефективнішим способом управління є ОСББ, але людям усе ще важко об’єднуватися, шукати управителя. Тому що менталітет такий, і люди звикли чомусь думати, що усе це має виконати держава. Виходить, і ОСББ ще не всюди створили, а люди тепер мають ще й самостійно визначатися з цими договорами", – підсумувала Юлія Чеберяк.

Новий закон передбачає нарахування пені за несвоєчасно сплачені послуги, впровадження типових договорів щодо постачання комунальних послуг, монетизацію субсидій на надання житлово-комунальних послуг та делегує управителю частину функцій з управління спільним майном будинку.

Нагадаємо, з 1 травня в Україні запрацювала послуга, яка дозволить користувачам мобільного зв’язку змінювати оператора, зберігши старий номер.

Фото - pixabay.com

Експертка визначила три проблеми нового закону про ЖКГ

Новини по темі