Серед причин зупинки "Дружби" можуть бути внутрішньополітичні проблеми Росії — експерт

Серед причин зупинки "Дружби" можуть бути внутрішньополітичні проблеми Росії — експерт

Про причини зупинки роботи нафтопроводу “Дружба" розповів в ефірі Українського радіо Михайло Гончар, президент центру глобалістики "Стратегія 21".

 

Ведучий:

Роман Коляда

Серед причин зупинки роботи нафтопроводу "Дружба", Михайло Гончар вбачає внутрішньополітичні чинники.

"Якщо говорити про політику, то ми бачимо наслідки внутрішніх міжкорпоративних процесів всередині самої Росії. Тільки сьогодні стало відомо, що ж там за хлорорганіка була віднайдена в  російській нафті, яка потрапила в систему магістральних нафтопроводів і в Білорусь і в Україну, Словаччину, Польщу", — пояснює експерт.

Ця речовина, за інформацією Михайла Гончара, — це дихлоретан. Він використовується при проведенні операцій з інтенсифікації видобутку нафти на родовищах в самій Росії.

"Поки жодна з компаній не зізналася, хто закачав в систему "Транснєфті" (російської нафтотранспортної монополії) нафту, яка не відповідає стандарту російської експортної суміші. А власне "Транснєфть" теж має свою частку вини, тому що не контролювала належним чином якість цієї нафти",  — говорить Михайло Гончар.

Дихлоретан у поєднанні з нафтою і при спробі переробки нафти утворює соляну кислоту, яка є корозійно-активним агентом що, власне, і призвело до зупинки установки з переробки нафти в Білорусі, після чого там забили тривогу.

У Росії виник конфлікт інтересів між компанією-видобувником, компанією-експортером і “Транснєфтью” — компанією, яка надає нафтотранспортні посуги. "Транснєфть" не повинна була допускати нафту з відхиленням від стандарту в свою систему.

У таких випадках нафту зазвичай відправляють на залізницю і перевозять у вантажних потягах, тому що прокачування нафти через нафтопроводи спричинить їх руйнування через корозійні процеси.

"За моїми припущеннями, в Росії є тільки одна компанія, яку "Транснєфть" не може відправити на залізницю і не може відмовити їй у наданні послуг — це компанія "Роснєфть". Знову ж-таки — державна нафтовидобувна компанія, експортер №1 і практично 40% того, що ми називаємо нафтою, видобувається цією компанією", говорить експерт.

Наразі російська сторона викачує нафту в свої цистерни з нафопроводу, щоб звільнити порожнини для своєї стандартної нафти. Щодо південної гіки "Дружби", яка йде через Україну в Центральну Європу, Словачину й Чехію — за словами експерта, це зробити складніше.

Прослухати програму повністю можна тут.

Фото: Вікіпедія