Мобільний додаток

Коли турист може отримати відшкодування від туркомпанії – пояснює експерт

12.04.2019 р., 15:24

В аеропорту Бориспіль днями знову застрягли українські туристи, які прямували в Хургаду до Єгипту. Пасажири провели у терміналі близько 7 годин. Як туристи та авіапасажири можуть вимагати компенсації від туркомпаній та авіаоператорів, в ефірі "ДеньПРО" розповів Сергій Александров, засновник CompensTour.

Ведучі:

Ганна Матвійчук, В’ячеслав Ільїн

Сергій Александров наголосив: в принципі, якщо щось іде не так, значить, хтось у цьому винен. Тому якщо поїздка або переліт відбуваються не за наміченим планом, турист майже завжди може вимагати певної компенсації.

"Звичайно, коли є об’єктивні обставини – погана погода, страйк співробітників аеропорту чи ще якісь форс-мажорні обставини – в цьому, звісно, ніхто не винен. Але якщо є підстави вважати, що все нормально, просто хтось недогледів чи погано організував процес – значить, хтось у цьому винуватий. І тут уже треба розбиратися, хто винен і з кого можна вимагати відновлення своїх прав і сплати якоїсь компенсації", – пояснив підприємець.

Сергій Александров розповів, що кілька років тому було запущено сервіс, який допомагає авіапасажирам стягувати компенсації з авіаліній за затримання чи скасування рейсів.

"Air Advisor займається саме стягненням компенсацій з авіаліній. У минулому році ми побачили, що є необхідність також у захисті прав туристів, а не лише авіапасажирів, і заснували окремий сервіс CompensTour, який спеціалізується саме на захисті прав туристів, пов’язаними не тільки з перельотом", – розповів підприємець.

Він додав, що туркомпанії часом намагаються обійти законодавство, наприклад, вносячи у договір з туристом пункти, які суперечать закону.

"Треба уважно читати договір, і якщо є якісь підстави сумніватися, треба перевіряти. Тому що часто пишуть у договорах, що, наприклад, претензії надсилаються лише поштою. А це не відповідає законодавству, тому що Закон України про звернення громадян передбачає, що вони можуть надсилатися електронною поштою", – пояснив Сергій Александров.

Він також розповів, що турист має право вимагати компенсацію від турфірми через затримку чи скасування рейсу.

"Коли відбувається затримка рейсу, людина фактично втрачає проплачений час відпочинку в готелі. У цьому випадку закон передбачає туроператор або зобов’язаний надати альтернативу, або змінити ціну туру і відшкодувати невикористану частину відпустки. У цьому випадку в першу чергу компенсується вартість проплаченого відпочинку, який турист проводить не в готелі чи на пляжі, а в аеропорту", – розказав підприємець.

Також турист має право вимагати відшкодування моральної шкоди.

"Рамки моральної шкоди не визначені законодавством, кожний сам для себе вирішує, наскільки він постраждав. Моральна шкода – це ті переживання, емоції, фізичні незручності, які переживає турист. Сидіти 7 годин без води – це також завдає моральної шкоди, – пояснив Сергій Александров. – Практика така, що за такими справами суди виносять відшкодування від 500 до 5000 гривень. Все залежить від того, як турист доведе те, наскільки в нього були великі незручності і переживання".

Нагадаємо, туристи однієї з українських туркомпаній через затримання рейсу до Єгипту провели в терміналі аеропорту Бориспіль близько 7 годин без їжі, води та навіть достатньої для всіх кількості стільців.

Туристи в терміналі Бориспіль. Фото golos.ua

Коли турист може отримати відшкодування від туркомпанії – пояснює експерт

Новини по темі