Мобільний додаток

Як діяти при вело-ДТП — роз’яснення велоактивістів

3.04.2019 р., 18:49

Координаторка платформи юридичної допомоги постраждалим у вело-ДТП Марія Шененко та велотренер Велошколи з безпеки руху Денис Черняк  в ефірі Українського радіо в програмі "Активізація" розповіли, як потрібно діяти при вело-ДТП.

Ведуча:

Людмила Тягнирядно

Яка зараз статистика тих, хто на велосипеді потрапив у ДТП?

Марія Шененко: за перші три місяці 2019 року ми поки не робили запит, щоб зрозуміти, яка точно є статистика ДТП з велосипедистами. Але, на жаль, ми вже маємо прикрі випадки ДТП, один з яких був летальним, коли велосипедиста збили на велосипедному переїзді, тобто у межах вело доріжки. Це об’єднало велосипедну спільноту, оскільки необхідно наголосити, що потрібна безпечна інфраструктура, що потрібно дотримуватись правил дорожнього руху усіма учасниками цього руху, що потрібно культивувати культуру поводження з повагою один до одного. До того ж, має бути фото- та відео фіксація таких порушень, особливо швидкісних режимів.

З чим переважно пов’язані аварії?

Денис Черняк: серед основних причин виділяють такі: коли велосипедисти не дотримались безпечної швидкості і не впорались з керуванням; коли велосипедисти були у нетверезому стані; коли велосипедисти переїжджали пішохідний перехід, коли велосипедисти не дотримуються дистанції, коли двоє велосипедисти їдуть поруч тощо.

Недосвідчені велосипедисти користуються тротуарами, а цього з чинними правилами дорожнього руху робити не можна. Велосипедист має їхати виключно по дорозі, якщо немає вело доріжки.

Швидкість руху велосипедиста втричі більша, ніж швидкість пішохода. Коли водій під’їжджає до пішохідного переходу, він не бачить велосипедиста, і через це трапляються тяжкі наслідки для велосипедиста.

Якою є безпечна дистанція?

Марія Шененко: загалом ми говоримо про півтора метри, бажано з усіх боків. Це безпечна дистанція для того, щоб вчасно загальмувати.

Якщо говорити про вашу платформу юридичної допомоги, яку ви створили для тих велосипедистів, які потрапили в ДТП. Чим займається платформа та які послуги надає?

Марія Шененко: це волонтерська ініціатива. Платформа об’єднує юристів, які консультують щодо транспортних питань, консультують велосипедистів, яким потрібна допомога в разі ДТП, тобто це можуть бути вирішення певних спорів, це можуть бути базові консультації та допомога з оформлення документів, а також вони пояснюють алгоритм дій.

На фото — Марія Шененко, Денис Черняк та Людмила Тягнирядно

Яким є алгоритм дій? Що першочергово потрібно робити, якщо людина потрапила у ДТП?

Марія Шененко: якщо це ДТП за участі автомобіліста та велосипедиста, то, як правило, у автомобілістів має бути спеціальний знак, трикутник, що означає, що трапилось ДТП. Потрібно обов’язково обгородити місце ДТП. Добре, якщо є свідок ДТП, який побачив, що відбулося і може допомогти, проконтролювати, щоб більше ніхто не постраждав.

Якщо є постраждалі, то потрібно перевірити їхній фізичний стан, чи потрібна допомога, і надати домедичну допомогу. Потрібно паралельно з цим викликати поліцію і швидку. Поки їде поліція та швидка, потрібно оглянути місце ДТП, подивитися, чи є камери спостереження довкола чи інші засоби відео фіксації, аби потім взяти звідти певні докази.

У тих людей, які були свідками подій, варто взяти контакти, щоб переконатись, що ці люди готові свідчити, якщо будуть потрібні їхні свідчення.

Коли приїде поліція, потрібно проконтролювати складення протоколу, щоб все було правильно заповнено і всі дії, які були при ДТП, було враховано. Всі предмети, які знаходяться в епіцентрі ДТП не можна переміщувати. Далі юристи можуть підказати, які інстанції потрібно пройти, щоб у разі необхідності отримати відшкодування або будь-які інші поради.  

Що треба робити велосипедисту, якщо той, хто є винуватцем ДТП, тікає?

Марія Шененко: потрібно зафіксувати номер автомобіля, щоб потім знайти цю людину. Але краще звернутись до юристів, які фахово розкажуть, як цю людину шукати, як потім з нею можна контактувати, щоб отримати справедливу відповідь.   

Прослухати повну версію.

На фото — Марія Шененко, Денис Черняк та Людмила Тягнирядно

Як діяти при вело-ДТП — роз’яснення велоактивістів

Новини по темі