Композитор Олександр Ягольник: глобально зараз йде дуже потужний ривок української естради

Композитор Олександр Ягольник: глобально зараз йде дуже потужний ривок української естради

Відомий продюсер, поет, композитор Олександр Ягольник у програмі "Музична сієста" згадав про буремні 90-ті та розповів про музичне сьогодення.

Ведуча:

Наталя Писанка

Які найяскравіші сторінки 90-х років ви б вплели, якби долучилися до створення українського мюзиклу?

— Я б розказав, що зараз ця тема в Україні переживає не найкращі часи, але сподіваюся, що гарні бродвейські мюзикли про історію України з'являться. Їх немає, тому що вони коштують дуже дорого, бо збирають усе найкраще від тетру, шоу-бізнесу та кіно.

Поки що в нашій країні був єдиний мюзикл 2003 року під назвою "Екватор". Він дав Україні Світлану Лободу, Тіну Кароль, які брали участь у ньому й навчилися тому, що має вміти робити справжній артист естради і зірка шоу-бізнесу. Свіжим прикладом того, як школа мюзиклів розвиває, є Олег Винник, який грав у Німеччині у мюзиклах світового рівня. Якщо колись з'являться українські мюзикли, я б згадав у них тріумфи київського "Динамо" в 90-х роках. 

Гурт "Іграшки" був дуже популярним в 90-х, ви теж причетні до цього успіху

— В кінці 90-х їх називали українська ABBA. Одразу згадався "Слов'янський базар", який колись закривала група "Іграшки". Після них мали виступати "Іванушкі International" й показувати нову програму, але наші "Іграшки" так завели публіку, що "Іванушкам" довелося виконувати старі хіти.

Що ви можете сказати про сучасну українську пісню?

— Приклад групи "Kazka" доводить, що українська мова милозвучна і світовий ринок може підкорити не тілький цей гурт. Я сподіваюся, що нова хвиля української музики, яка з'явилася останнім часом, вона нам принесе чимало цікавинок і доведе, що ми зможемо легко обходитися без будь-якої російської культурної експансії. 

Чому про багатьох виконавців, які були популярні в 90-х, зараз нічого не відомо?

— Не можна вимагати до себе уваги тільки через те, що ти колись щось зробив. Є певні етапи розвитку будь-якого проекту та артиста. Не всі стають Могилевською і Білик. Багато людей сходять з дистанції, виживає тільки сильніший. Зараз у мене дуже велика надія на молоду українську музику та виконавців, що вони зрозуміють усі базові речі, які розуміли виконавці української естради в 90-х. Глобально, зараз йде дуже потужний ривок української естради.

Розкажіть про особливу пісню "Оле-оле" початку нульових у виконананні вже згаданого гурту "Іграшки"

— В 2003 році до мене звернулися з Федерації футболу з проханням написати для української збірної пісню. Тоді Блохін як тренер тільки прийшов і під його відбірковий тур треба було написати пісню. З того часу українська футбольна спільнота до кожної визначної події додавала нові і нові пісні. Це дуже європейська практика. Я пишаюся тим, що почав цю лінію в спортивно-музичній культурі.

Ви голова Української агенції з авторських і суміжних прав, розкажіть про новий закон щодо авторських прав

— Загалом, в цьому році українські автори зробили те, що не могли зробити всі 27 років незалежності, це прийняти нормальний і справедливий закон про роялті (це такий платіж, який отриманий як винагорода за користування або за надання права на користування авторським та суміжним правом на твори мистецтва - ред.) В цьому році, завдяки допомозі американців і Всесвітньої організації композиторів та виконавців, відбулося прийняття нормального закону про авторське право. Цей закон дуже довгий і складно написаний, але головне сталося - роялті зафіксоване. Поступово, всі автори України, які почнуть до нас приєднуватися, почнуть отримувати нормальні роялті. Я буду докладати до цього зусилля.

Прослухати детальніше можете за посиланням

Фото взяте з ФБ Олександра Ягольника