Дорошенко: закон про нове маркування продуктів хороший, але потрібен контроль

Дорошенко: закон про нове маркування продуктів хороший, але потрібен контроль

Новий закон про інформацію для споживачів харчових продуктів відповідає всім європейським вимогам, але потрібен контроль за його виконанням. Про це в ефірі Українського радіо в програмі "Сьогодні.Ввечері" повідомив директор Української асоціації постачальників торговельних мереж Олексій Дорошенко. 
 
“Закон класний, ми зараз списуємо українське законодавство з європейських норм. Ми прийняли асоціацію Україна-ЄС, тому не створюємо нові нормативні акти, а беремо те, що вже розроблено і працює у Європі. Питання в тому, хто буде контролювати виконання цього закону. В нас з 2014 року діє класне світове законодавство. Я бачу, що за 4 роки нічого не змінилось, тому що за світовим законодавством ще потрібен контроль. А контроль повинен в першу чергу відбуватися за державою, тому що держава — це великі гроші, які повинні на це виділятися”, — переконаний Олексій Дорошенко. 
 
За його словами, в Україні задовольняється в 30 разів менше скарг, ніж в країнах ЄС.
 
“Допомагати повинні громадські організації, споживачі, а коли в нас держава відштовхує громадські організації і споживачів, то в принципі нічого не зміниться.  Наприклад, деякі організації говорять, що лише 1,5% звернень громадян стосовно скарг на продукти і товари нормально розглядають,у Європі — 30-40%. Ми живемо в 30 разів краще, ніж у Європі? Ні. А чому тоді ми маємо такий низький показник? Тому що держава не хоче виконувати таку функцію”, — вважає експерт.
 
Нагадаємо, Верховна Рада 6 грудня ухвалила законопроект 8450 «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів». Законом регулюються обов'язки операторів ринку харчових продуктів, відповідальних за надання інформації про харчові продукти. Забороняється використання інформації, яка може ввести споживача в оману, особливо в частині властивостей і характеристик харчових продуктів і наслідків їх споживання, а також в частині приписування харчових продуктів лікувальних властивостей. Ця заборона поширюється також на рекламування та подання харчових продуктів.
 
Також передбачено надання споживачам інформації про вміст у харчових продуктах харчових добавок, допоміжних речовин для переробки і інших речовин або продуктів, які можуть викликати алергічні реакції або непереносимість.
 
Слухати повну версію.