Соціальними мережами ширяться кампанії проти насильства

 Соціальними мережами ширяться кампанії проти насильства

Соціальними мережами ширяться кампанії проти насильства. В ефірі Українського радіо в програмі "В мережі" голова Ліги захисту прав жінок "Гармонія рівних" Олександра Голуб розповіла про флешмоби кампанії "#16днів проти насильства", а також про кампанію "Почуй мене".

Ведуча:

Олена Бадюк

Наскільки підхоплюють цю кампанії українські користувачі соціальних мереж? Що вона означає?

— Суть кампанії "Почуй мене" полягає у тому, що жінки і чоловіки закликають до того, аби люди вірили і чули жертв, людей постраждалих від насильства. Мета кампанії — покласти край культурі замовчування насильства і привернути увагу саме до цієї проблеми в суспільстві. Тому що в Україні переважає та культура, коли саме жертва звинувачується  в тій чи іншій негативній ситуації.

Український сегмент Facebook значно підхопив цю кампанію. До нього також підключились медіаресурси.  

Чи це означає це, що в українському суспільстві з часом змінюється ставлення до цього явища і що громадяни більше готові про це говорити?

— Мені особисто здається, що так. Справді змінюється ставлення, і люди стають більш відкритими до цієї проблематики але все одно, коли ми говоримо про певні ментальні речі, це означає, що не можна швидко це змінити. Крім того, світові тенденції також впливають на Україну, і ми стаємо більш відкритими у питаннях обговорення домашнього насильства і підтримки людей, які від нього постраждали.

Соціальні мережі як інструмент оприлюднення таких історій та інструмент для того, щоб показати важливість уваги до цієї теми, характерний лише для українського сегменту Facebook? Чи все ж таки можна сказати, що в інших країнах соціальні мережі так само допомагають привернути увагу і говорити про цю проблему більш відкрито?

Так. Мені здається, сьогодні взагалі неможливо недооцінити вплив соціальних медіа на процеси, які відбуваються у світі. Так само це стосується таких величезних флешмобів. Таким чином, кожен користувач соцмережі може сказати від свого імені важливу інформацію. Це надає більший доступ до інформації і можливість побачити масштаб проблеми.

У межах кампанії "16 днів" відбуваються дії лише в соцмережах, чи ще й офлайн?

Звичайно, відбуваються різні кампанії. Я знаю, що виходять люди й на акції прямої дії, збираються на площах, заявляють про свою позицію. Також це і медійні кампанії, які не тільки є в інтернет-форматі, а й у друкованому. В ці також передбачається надання послуг особам, які постраждали: юридичні консультації, консультації психолога.

Нагадаємо, 25 листопада розпочалася щорічна кампанія "16 днів", мета якої зупинити насильство щодо жінок.

Прослухати повну версію розмови.