Львівський фестиваль опери кардинально міняє формат — Василь Вовкун

Львівський фестиваль опери кардинально міняє формат — Василь Вовкун

У Львові 13 листопада відкриється  XVII Міжнародний фестиваль оперного мистецтва  імені Соломії Крушельницької. В ефірі Українського радіо у програмі Сьогодні.Вдень генеральний директор, художній керівник Львівської Національної опери Василь Вовкун розповів, що планується показати глядачам на фестивалі, та чим він вирізнятиметься від попередніх.
 
З чого починався фестиваль?
 
— 30 років тому тодішній головний режисер, народний артист України Ігор Лосанич започаткував дві речі: Міжнародний фестиваль оперного мистецтва ім. Соломії Крешельницької і міжнародний конкурс оперних співаків. Звичайно, формат фестивалю був зовсім іншим, оскільки запрошувались лише поодинокі виконавці і диригенти і так воно проводилося, бо, як завжди, фінансування не вистачає.  Цього року фестиваль кардинально міняє свій формат, концепцію і зміст. 
 
 
Що буде нового цього року? 
 
— Ми можемо виокремити 4 напрямки. По-перше, опери приїжджають у повному складі: Одеська та Київська національні, а також Вроцлавська опера.  Ми, як завжди, відкриваємо фестиваль своєю оперою “Мадам Батерфляй” Пучіні, тому що знаємо легенду про те, що перший раз вона провалилася, а вдруге, коли у ній взяла участь Соломія Крушельницька — отримала успіх і до сьогодні не сходить з оперних сцен України. В центральній партії прима з Відня і диригує запрошений диригент Василь Василенко. 
 
Цього ж дня відбудеться відкриття виставки наших сценографів-художників Євгена Лисика і братів Михайла і Тадея Риндзаків.
 
Окрім опер “Набукко”, яка буде показана в Одесі, та “Дон Карлос” — у Києві, в нас відбудеться опера “Гала” за участі світових та українських зірок.
 
Також ми відновимо зовсім забутий жанр так званої камерної опери. Відбудеться дві прем'єри: Соломея, присвячена Соломії Крушельницькій, та одна з перших опер-буф “Служниця пані Перголезі”. Вітчизняний репертуар буде представлений так званими моно-операми. Тут представлені не тільки Україна, а й Японія та Болгарія.
 
Ще один напрямок — це культурологічні платформи, які будуть присвячені класиці і сучасним операм, на яких будуть читатися лекції. Це перша наша спроба поговорити з глядачем про оперне мистецтво професійною, але разом з тим цікавою мовою. Сподіваємося на те, що людям, які є близькими до оперного мистецтва, зокрема, молоді це буде цікаво.
 
Глядачі знають переважно старі українські опери: "Наталка Полтавка", "Запорожець за Дунаєм", "Тарас Бульба", які були написані ще в XIX столітті. Чи є у вас проекти написання нової української опери?
 
— Зараз, до нового року здає музику для опери “Лис Микита” на замовлення Львівської опери Іван Небесний. Також для Львівського театру закінчує оперу "Страшна помста" за Гоголем Євген Станкович. Закінчує оперу під назвою "Перетворення" Юрій Ланюк. Всі ці три замовлення майже виконані вони обовязково побачать світло рампи у Львівській національній опері.
 
 
Слухати прораму повністю.