Вадим Володарський: Якщо TruCam працюватимуть за старою методикою, нічого не зміниться

Вадим Володарський: Якщо TruCam працюватимуть за старою методикою, нічого не зміниться

Про юридичні наслідки запровадження радарів для учасників дорожнього руху розповів в ефірі Українського радіо в програмі "Сьогодні. Зранку" адвокат Вадим Володарський.

Які юридичні наслідки для учасників дорожнього руху матиме запровадження радарів?

Вадим Володарський: все залежить від того, як використовуватимуться прилади - радари TruCam, адже за однією з версій вони мали працювати в автоматичному режимі, за іншою версією, радари можуть використовуватися за старою ДАІшною методикою - стоячи на дорозі, фіксуючи та зупиняючи водіїв. Відповідно, від цього буде залежати, як на практиці буде відбуватися відеофіксація порушень на ділянках автодоріг. Якщо це буде стара процедура зупинки і винесення постанови по справі про адміністративне правопорушення, не зміниться нічого. Якщо буде автоматична фіксація, а такої практики у нас немає, виникне декілька юридичних проблем: перша - із захистом інформації, - як буде передаватися інформація про правопорушення; друге - у нас в законі нині прописано, що відповідальність за правопорушення несе власник авто, а не той, хто здійснив правопорушення. З цього приводу є правова позиція Конституційного суду, викладена у положенні від 22 грудня 2010 року. Нею визнано це неконституційним, викладена позиція, відповідно до якої юридична і адміністративна відповідальність прив'язується до власників (співвласників) транспортних засобів, однак безпосередньо не визначає складу правопорушення, а тому не може бути самостійною підставою для притягнення до такої відповідальності. Постанови, які будуть виноситися щодо власника транспортного засобу на підставі положень КСУ, оскаржуватимуться в судовому порядку.

Якщо постанови виписуватимуться беспосередньо на місці шляхом зупинки водія, є багато юридичних процесуальних моментів, тому що у нас закладено окремий порядок складання протоколів про адміністративні правопорушення щодо водіїв у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху. Це вже істотно порушує право на захист, як і винесення постанови на місці, без надання, фактично, часу для того, щоб людина могла підготуватися і реалізувати свої права, отримати правову допомогу. Щодо цього питання також є рішення КСУ від 26 травня 2015 року, яким визначено, знову ж таки, що це є порушенням прав особи, такі рішення про виписані постанови можуть бути оскаржені в суді. Водіям треба не лінуватися захищати свої права.
 

Прослухати повну версію розмови.

 

Слухайте програму "Сьогодні. Зранку" по буднях з 8.00 до 10.20!