Аліна Полякова: Вузько стратегована реклама у соцмережах впливає на нас

Аліна Полякова: Вузько стратегована реклама у соцмережах впливає на нас

Реклама у соцмережах та її вплив на нас.  Невже реклама, побудована на знанні наших уподобань, про які можна дізнатися із соцмереж, настільки впливає на наші рішення, що можна сказати, що ми всі маніпульовані? Невже просто потрібно підібрати до нас певний ключик? 
 
 
В ефірі Українського радіо у програмі "В мережі" небезпеки соцмереж розтлумачувала журналіст "Економічної правди"  Аліна Полякова.
 
У чому небезпека витоків даних? Чи справді настільки впливова ця реклама, що є сенс хвилюватися з цього приводу?
 
Аліна Полякова: Так, це дуже вузько стратегована реклама, яка дозволяє через якісь дуже вузькі ваші специфічні вподобання, вашу расу, вашу стать змусити думати вас так, як хоче того людина, яка цю рекламу пропонує. Наприклад, як це було з брекситом, тобто людей через стратеговану рекламу змушували думати, що брексит - це добре, або, що брексит - це погано. Так було і з виборами Трампа, коли поміж Клінтон і Трампом людей стратегували так, щоб вони захотіли проголосувати за того чи іншого президента. 
 
Ми не самостійні у прийнятті цих рішень? 
 
Аліна Полякова: Якщо ви дуже осмислена людина і розумієте, що реклама, яку вам пропонує Фейсбук,  будується на ваших уподобаннях, і ви можете якось її відфільтровувати, то ми самостійні. Але зазвичай це відбувається на якомусь підсвідомому рівні, це якось впливає на нашу підсвідомість, і ми приймаємо рішення теж підсвідомо.    
 
В Україні соцмережі також активно використовуються. На території нашої країни триває гібридна війна. Чи вже вивчається, відстежується те, як діють такі речі в українському сегменті, в українських соцмережах? 
 
Аліна Полякова: Так, звичайно. Дуже багато російських ботів, фейкових акаунтів, які створюються для того, щоб взаємодіяти з українськими користувачами. Цукерберг їх називає фабрикою тролів, які створюються спеціально для цілей маніпуляції, і політичних маніпуляцій.  Думаю, що ми зіткнемося з цим у 2019 році, бо у нас на часі вибори. Я впевнена, що у нас через соцмережі теж буде дуже великий вплив. 
 
 
Що можете порадити? Як можна зрозуміти, що хтось використовує наші уподобання, чи можна помітити таку рекламу? 
 
Аліна Полякова: Ні, насправді це є в налаштуваннях. Можна зайти в налаштування Фейсбук-сторінки, Інстаграм-сторінки, яка також прив'язана до Фейсбука, і можна побачити все те, за що вас агітує Фейсбук - всі теми, які вам подобаються, які ви шукали, можливо, у Фейсбуці, те, що ви лайкаєте. З-поміж того Фейсбук обирає якісь певні теми, на які він пропонуватиме вам рекламу, через які він заходитиме до вас.      
 
І що з цим робити?
 
Аліна Полякова: Можна відреагувати, можна прибрати якісь певні пункти, які здаються вам нецікавими. Але, як кажуть маркетологи, наспрвді це не дуже вирішить проблему з рекламою. Реклама не зникне, якщо ви прибирете всі пункти. Просто реклама стане менш цікавою для вас. Але, можливо, це й на краще, бо реклама стане для вас нецікавою, ви будете її просто перемотувати, не будете звертати на неї ніякої уваги.  
 
Це стосується, напевно, і тих друзів, які хочуть з нами дружити, адже їх пропонує соцмережа, виходячи з наших інтересів?
 
Аліна Полякова: Так. Треба бути пильними. 
 
Прослухати повну версію розмови.