Олександр Рудоманов: "Українська залізниця відстає від російської і білоруської"

Олександр Рудоманов: "Українська залізниця відстає від російської і білоруської"

Транспортна система України. Про незалежність українського транспорту йшлося у програмі Українського радіо "Сьогодні. Вдень". Про особливості української залізниці - у коментарі журналіста "залізничного профілю" Олександра Рудоманова.

Олександре! Українська залізниця - штука дуже цікава. Кажуть, що дуже неповоротка, дуже корумпована система. Але зараз нас цікавитиме не це. Коли ми дивимося на назви підрозділів українських залізниць, як то Південно-Західна, Південна і так далі, ми розуміємо, що досі ментально це продовження радянської залізниці. Що за єрунда?

Олександр Рудоманов: Ну чого єрунда. Тяглість традицій залізниці... Вони ще з царських часів як були, так і називаються. Харківська область - це Південна залізниця обслуговувала. Київ, Ніжин - Південно-західна... Для змін  потрібно щоб і "Укрзалізниця" хотіла, і Мінінфраструктури хотіло, і, в принципі, хотіли самі залізничники, тому що вони можуть стати в позу раком, вибачаюсь, і нічого не поміняється.

Це, до речі, важливо, тому що схожі процеси зараз можна споглядати в українському війську. Залізниця ще більш інертна?

Олександр Рудоманов: Ще більш інертна плюс вони тільки нещодавно почали не хвалитися своїми військовими погонами. Так, вона інертна, вона нічого не хоче робити.

Це дуже прикро, насправді, але не в назвах же ж річ, а в тому наскільки інтегрована економічно структура, яка нам дісталася у спадок від Радянського Союзу. Зовсім нещодавно лунала ініціатива щодо припинення пасажирського сполучення з Росією. Як ви до цього ставитеся і наскільки ми окремі?

Олександр Рудоманов: Не зовсім окремі, я би сказав, зовсім не окремі, тому що ширина колій однакова у нас, вагони однакові, система "Експрес" може трохи різниться зараз, але однакова. Єдине що, Українська залізниця відстає від російської і білоруської, це факт. Як програмне забезпечення, так і все інше. Чи можливе припинення сполучення до Росії? Можливе. Потрібна політична воля. Це додасть більше вагонів на внутрішньому сполученні. Але, з іншої сторони, економічні втрати будуть, тому що куди найприбутковіші поїзди? У Росію...

Прослухати повну версію програми.

На фото - Олександр Рудоманов.