Олександр Кава: "Кількість громадян, які можуть дозволити собі поїхати на відпочинок, скорочується"

Олександр Кава: "Кількість громадян, які можуть дозволити собі поїхати на відпочинок, скорочується"

У Верховній Раді зареєстрований законопроект, яким визначаються обов'язки та відповідальність авіаперевізника у випадку затримки авіарейсу.

Знайти істину і розставити крапки над "і" допомагав у програмі Українського радіо "Ранковий формат" Олександр Кава, експерт із питань транспорту, заступник міністра інфраструктури.

Як ви оцінюєте необхідність цього законопроекту, необхідність внесення змін до статті 106 Повітряного кодексу України про компенсацію пасажирам у разі затримки рейсу? Чому виникає необхідність нового законопроекту?

В даному випадку ми маємо приклад дешевого популізму з боку деяких народних депутатів, які, користуючись складною ситуацією, що склалася на ринку туристичних перевезень через піковий попит, намагаються заробити додаткові електоральні бали. Якщо подібна ініціатива й буде прийнята Парламентом, то це призведе до одного - до здорожчання авіаперевезень, вони стануть менш доступними для громадян України.

Переважна більшість авіаційних правил, які діють в Україні прийняті на основі міжнародних угод. Авіаційний ринок, на відміну від інших видів транспорту, регулюється міжнародними правилами, які потім імплементуються в національне законодавство. Спроба окремих народних депутатів просто заробити на цьому не є ефективною.

Ви сказали, що причина складних ситуацій - піковий попит. Ми знаємо статистику, що 70 відсотків українців цього літа не їдуть на відпочинок. Невже цей піковий попит спостерігається тільки цього літа? Чи причина всіх цих проблем в чомусь іншому?

В даному випадку ми говоримо про попит на авіаційні перевезення, на чартерні рейси на курорти, які традиційно відвідують громадяни України. Тобто кількість таких пасажирів збільшилася, хоча в цілому, кількість громадян, які можуть дозволити собі поїхати на відпочинок, вона скорочується. багато співгромадян подорожують залізничним, автомобільним транспортом.

Ймовірність ухвалення цього законопроекту неймовірно низька, на вашу думку, і це є черговим рекламним популістичним кроком, не більше?

Так. Ми бачимо, що політичні сили готуються вже до виборів і, відповідно, кожен із них намагається показати своє піклування про громадян. Далеко не всі з них піклувалися про громадян впродовж своєї каденції в Парламенті, а як тільки ситуація схиляється до виборів, то одразу багато депутатів включають популізм.  

Кілька порад, як убезпечити себе, вирушаючи у мандрівку, від усіх тих ситуацій, які спостерігаємо ледь не щодня?

Що стосується відпочинку за чартерним перельотом, в першу чергу я б радив не звертатися до невеличких туроператорів. Краще працювати з великими туроператорами, які можуть повністю відповідати як за свої зобов'язання, так і за рейси, які вони купують в авіакомпанії. Це по-перше. По-друге, необхідно переконатися, що туроператор, у якого ви купили тур, оплатив перельот для авіакомпанії. Якщо такий перельот туроператор не оплатив, то квиток, по-суті, не є дійсним. По-третє, необхідно мати із собою певну суму коштів на екстраординарні випадки і у випадку довготривалих затримок рейсів просто купити альтернативний квиток, а повернувшись в Україну, звертатися до судових органів щодо компенсації за неякісно надані послуги. І знати, що при затримці рейсу більш, ніж на 5 годин, ви маєте право на безкоштовне харчування, доступ до зв'язку, а якщо рейс переноситься на іншу добу - то у вас є право вимагати у авіакомпанії безкоштовне проживання.

Останні новини
Україна ще може ефективно боротися без воєнної цензури – Потураєв
Україна ще може ефективно боротися без воєнної цензури – Потураєв
"На 2024 рік у нас буде озброєння, щоб вистояти на полі бою" ― Войтко про допомогу США
"На 2024 рік у нас буде озброєння, щоб вистояти на полі бою" ― Войтко про допомогу США
Україна може ввійти у топ-5 країн щодо темпів оцифрування архівних документів ― Хромов
Україна може ввійти у топ-5 країн щодо темпів оцифрування архівних документів ― Хромов
Ната Жижченко (ONUKA): "Планувати щось наперед зараз дуже важко. Але плани в нас глобальні!"
Ната Жижченко (ONUKA): "Планувати щось наперед зараз дуже важко. Але плани в нас глобальні!"
Понад 70% підприємств мають проблеми із кадрами – Мірошниченко
Понад 70% підприємств мають проблеми із кадрами – Мірошниченко
Новини по темі
Аеропорти із надпотужною ППО ― експерт про можливість відновлення авіаперевезень
Інфраструктура готова, необхідне підтвердження ППО. Долінце про відкриття аеропортів
Стефанишина: Очікуємо у II читанні "законодавчого спаму" у 1000 правок для блокування проєкту закону про медичний канабіс
Лікарі про медичний канабіс: "Причиною зволікання ухвалення законопроекту була не медична спільнота"
"В нас вже дозволені лікзасоби на основі канабісу але вони високовартісні". Експерт про плюси й мінуси законопроєкту щодо медичної коноплі