Олександр Лієв: "Туристична галузь дуже швидко розвивається в Україні"

Олександр Лієв: "Туристична галузь дуже швидко розвивається в Україні"

В Україні тестують електронний сервіс класифікації готелів. Її розробили на замовлення Національної туристичної організації України. Яка ситуація із готельним бізнесом в країні взагалі? Коментував ситуацію в ефірі програми Українського радіо "Ранковий формат" Олександр Лієв - голова Асоціації індустрії гостинності України.

Скажіть, а що у нас із класифікацією заслуг готелів відбуватиметься у зв'язку з цими нововведеннями?

Зірки - це не заслуги, зірки - це категорізація того, що ти отримуєш за ті гроші, що тобі виставили в прайсі. Зірки означають набір послуг. Вважається, що 5-зірковий готель - це дуже добре, а 3-зірковий - дуже погано. Ні! 5-зірковий готель буде мати набагато більше послуг, але і вартість цих послуг буде більшою.

Чи можна говорити про те, що ті норми і стандарти, що є в Україні, заважають готелям отримувати ті зірки?

Категоризація в багатьох країнах є обов'язковою і я є адепт того, щоб і в Україні вона була обов'язковою. Бо це не питання, чим готель пишається, а питання захисту прав споживача. Споживач повинен розуміти, що перед ним знаходиться. Категоризація в Україні є добровільною і побудована на основі ГОСТів, які вже зараз застаріли. В світі існує багато систем класифікацій. Немає єдиної системи. Тобто 5 зірок у Туреччині, у Франції і в Єгипті - це будуть зовсім різні типи 5 зірок. Україна ще не створила свою зрозумілу систему. Потреба в цьому дуже велика. А ще треба враховувати, що у нас є не тільки готелі, а й оздоровниці, хостели, турбази, бази відпочинку, є 14 варіантів об'єктів розміщення. А категоризація стосується тільки одного варіанту - готелей. Туристична галузь дуже швидко розвивається в Україні.