Тіньовий ринок "задавив" легальних виробників алкоголю

Тіньовий ринок "задавив" легальних виробників алкоголю

У зв'язку з цим виробникам міцних алкогольних напоїв і вина в цьому році доведеться "не солодко".

Про це заявив незалежний експерт ринку алкогольних напоїв Ігор Товкач, повідомляють Агроновини.

"Якщо входження в 2018 рік пивоварів супроводжується низкою сприятливих економічних передумов, що дозволяють їм сподіватися на поступове відродження галузі, то у виробників міцного алкоголю і вина перспективи відродити ринок поки виглядають сумнівно. Все пояснюється просто. У пива із зовнішніх найсерйозніших чинників, що визначають успішність бізнесу, є індекс купівельної спроможності. Тому, як і у випадку з BigMac-індексом, зростання споживання бурштинового свідчить про поліпшення добробуту населення (за інших рівних умов).

Куди як складніше зі споживанням міцних спиртних напоїв в Україні. Зусиллями, в тому числі і представників Регулятора, в країні неймовірно виріс тіньовий ринок. Він давно "задавив" легальних виробників і вони вимушено рятують свій бізнес зростанням мінімальних роздрібних цін (МРЦ)", - пояснив експерт.

Легальні виробники прекрасно розуміють прямий взаємозв'язок ціни і попиту, тому відчайдушно чинять опір ініціативам подальшого збільшення акцизів, зазначив Товкач.

"Але, погодьтеся, три-, чотириразова і більше перевага у вартості алкоголю на полиці - і пропозиції тіньовика вже не зупинити мораторієм на зростання акцизу на міцні алкогольні напої, як сподівається Регулятор, заморозивши цей непрямий податок в 2017 році", - наголосив експерт.

Нагадаємо, що офіційні виробники алкоголю констатують бездіяльність влади в питаннях протистояння нелегалам вже не перший рік. А держбюджет, тим часом, щорічно недоотримує від алкогольної промисловості близько 10-12 млрд грн.

"Для того, щоб змінити ситуацію, потрібна чітка і системна державна політика в спиртовому і алкогольному сегменті", - говорить голова ради директорів Beverage Trading Company Ольга Івушкіна.

За її словами, головна проблема сьогодні - це податкова складова, розмір якої не відповідає можливостям ринку.

"Акцизи потрібно привести до тверезих і обгрунтованих розмірів", - вважає вона.

"Ставка акцизу повинна бути такою, щоб легальний виробник міг конкурувати ціною з тіньовим бізнесом. Маючи конкурентну ціну на ринку і гарантуючи при цьому якість товару, офіційні виробники та дилери протягом певного проміжку часу, користуючись виключно ринковими механізмами конкуренції, просто витіснять сурогатну, нелегальну, сіру та чорну алкогольну продукцію з ринку. Щонайменше - цей сегмент втратить ті лідируючі позиції, які займає сьогодні", - підсумувала експерт.