Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич назвала пріоритетні напрямки змін для підвищення якості освіти.
Як передає УНІАН, про це вона сказала під час розширеного засідання Колегії МОН на тему "Пріоритетні напрямки змін у вищій освіті на 2018-2019 роки".
Гриневич пояснила, що йдеться, зокрема, про створення механізмів для забезпечення якості вищої освіти, які в Україні "практично відсутні". В цьому питанні, зазначила міністр, одним з кроків може бути формування якісного контингенту закладів вищої освіти завдяки таким інструментам, які вже довели свою ефективність.
"Ми розпочали цю роботу", - сказала вона і додала, що йдеться, зокрема, про вступ за результатами зовнішнього незалежного оцінювання, єдине фахове випробування в магістратуру, адресне розміщення державного замовлення.
Другий напрямок змін - це інтеграція до європейського простору вищої освіти і наукових досліджень. "Тому що через інтеграцію ми можемо забезпечити прагнення наших викладачів і студентів до загальної комунікації і почуття себе частиною світового і, зокрема, європейського освітнього простору", - додала Гриневич.
Третім напрямком є формування та розвиток "системи освіти впродовж життя, яка сьогодні фактично в Україні в зародковому стані". "Система освіти для дорослих перебуває в занепаді і якихось певних реакціях лише на потреби в перекваліфікації для ринку праці", - зазначила міністр.
Крім того, Гриневич додала, що викликом ближчими роками буде вдосконалення національної рамки кваліфікації та розробка національної системи кваліфікацій; вдосконалення механізмів академічної мобільності студентів і викладачів; визнання сертифікатів про акредитацію освітніх програм, виданих авторитетними іноземними акредитаційними агентствами; третій цикл запровадження нової моделі аспірантури; нова рамка вимог до захисту дисертацій докторів філософії. "Все це є наші реальні кроки по інтеграції до європейського простору вищої освіти", - сказала вона.
Міністр також наголосила на необхідності розвитку нормативно-правової бази у 2018 році. Зокрема, необхідно підготувати комплекс змін до закону про вищу освіту; закон про фахову передвищу освіту; закон про національну систему кваліфікацій; закон про особливості публічних закупівель у сфері освіти.