2018 рік стане роком змін для водіїв (аудіо)

2018 рік стане роком змін для водіїв (аудіо)

Зокрема, йдеться про фото- і відеофіксацію деяких порушень ПДР, обмеження швидкості руху в населених пунктах з 60 до 50 км за год, збільшення штрафу за керування транспортним засобом без прав в 20 разів і встановлення дворічного терміну водійського посвідчення, отриманого вперше. Тепер водіям надсилатимуть "листи щастя", щоправда, лише порушникам правил паркування.

Також у Міністерстві внутрішніх справ посилили відповідальність за керування автомобілем у нетверезому стані. До таких змін спонукала статистика - щотри години на українських дорогах гине людина. Щоп’ятнадцять хвилин ми маємо травмованого у ДТП. Саме автомобільні аварії, їх кількість, число жертв і потерпілих, а ще безвідповідальність порушників – одна з найрезонансніших тем 2017 року.

Чи вдасться виправити ситуацію у новому році? Сюжет Сергія Хомінського:

"Лише у другій половині 2017-го року в Україні трапилося щонайменше три надрезонансних ДТП. Так наприкінці серпня син народного депутата Нестора Шуфрича – Нестор Шуфрич-молодший – у центрі Києва на пішохідному переході збив 31-річного Олексія Мельниченка, який одержав численні травми. Кількома днями раніше автомобіль відомого західноукраїнського  бізнесмена Петра Димінського спричинив на Львівщині ДТП, в якому загинула водійка іншої автівки – 31-річна Наталя Тріла. Вину на себе взяв охоронець Димінського Андрій Борщ – проте експертиза встановила, що за кермом цей чоловік у момент аварії бути аж ніяк не міг. Кільце навколо Петра Димінського, начебто, неухильно стискається – проте президент футбольного клубу "Карпати" та власник телеканалу "ZIK" вже давно накивав п’ятами з України. Проте навіть ці резонансні ДТП затьмарила трагедія, яка трапилася у Харкові увечері 18 жовтня. "Lexus", який із великою швидкістю "рвонув" на червоне світло, зіткнувся з "Volkswagen Touareg" і вилетів на тротуар. П’ятеро осіб загинули на місці, ще одна людина померла згодом у лікарні від одержаних травм. Спочатку всі камені летіли на адресу 20-річної Олени Зайцевої, "Lexus" якої якраз і почавив безневинних людей. Пізніше радник Міністра внутрішніх справ Антон Геращенко заявив про відповідальність водія й іншого автомобіля-учасника ДТП.

Водночас є підстави сподіватися, що й Олена Зайцева – як головна винуватиця трагедії – таки не уникне реального терміну за ґратами. Бо, скажімо, Нестору Шуфричу-молодшому суд під самісінький новий рік "дав" три роки "умовно". Про таку поблажливість суддю попросив сам потерпілий – який, зі слів його адвоката, одержав мільйон гривень відшкодування за моральні та матеріальні збитки. Про відсутність матеріальних претензій до Петра Димінського вже встигла заявити й мати загиблої Наталі Тріли. Чим, до речі, неабияк збурила суспільство. Навіть рідний брат загиблої молодої жінки з таким поворотом подій рішуче не погодився. Водночас ці три резонансні історії лише маленька частина того жахіття, яке коїться на наших дорогах. Про сумну статистику перших трьох кварталів 2017-го розповідав на засіданні уряду в листопаді Міністр внутрішніх справ Арсен Аваков.

З першого січня 2018-го в українських містах заборонено їздити зі швидкістю понад 50 км за годину. Раніше, нагадаємо, можна було "тиснути" 60. Щоправда, перевищення дозволеної швидкості не більше ніж на 20 км за годину й надалі не нестиме за собою відповідальності. Наголошує віце-президент асоціації "Товариство учасників руху" Віктор Козоріз.

Натомість інструктор з контраварійної підготовки водіїв Олександр Новінський переконаний: дозволену швидкість на тій чи іншій ділянці конкретної автодороги мають визначати не чиновники, а експерти-автомобілісти.

Окрім перевищення швидкості та інших порушень правил дорожнього руху виникненню ДТП часто "сприяє" й жахливий стан наших доріг. Та найстрашнішою є ситуація, коли за кермо сідає людина, яка перебуває в стані алкогольного сп’яніння. Це, звісно, абсолютна дикість – проте й такого на наших дорогах не бракує. Навіть попри те, що штраф за кермування напідпитку нині "стартує" від десяти "з хвостиком" тисяч гривень. Можливо, водії поводилися б інакше, якби знали: поліція може їх зупинити навіть у випадку, коли вони нічого не порушили, – розмірковує представник громадської ініціативи "Пітбуль Київ" Олексій Павловський.

Поки ж проблема аварійності на українських дорогах лишається вкрай гострою. Водії – які в багатьох випадках навіть і не вчили ніяких правил, а просто "купили" права – дозволяють собі мчати на червоний сигнал світлофора, виїжджати на "зустрічну" смугу, зрештою – сідати за кермо напідпитку. Пішоходи теж вміють і пити, і "чудити", переходячи дорогу де і як заманеться. Вочевидь, справа тут не тільки у швидкісних обмеженнях чи величині штрафів – а й у відповідальності кожного з нас. Бо інакше далеко нам у поліпшенні нинішньої ситуації таки не заїхати".

Для програми "Україна. Сьогодення" – Сергій Хомінський – Українське радіо.

Прослухати

 

Хочеш знати більше - слухай новини на Українському радіо!