Міністерство освіти і науки України вважає висновок Венеційської комісії щодо мовної статті закону "Про освіту" збалансованим і конструктивним.
Відповідна позиція сформульована за результатами фінального засідання Комісії 8 грудня, повідомляє прес-служба МОН.
"Міністерство освіти і науки України вважає висновок Венеційської комісії стосовно мовної статті Закону "Про освіту" збалансованим та конструктивним, готове сприяти деталізації ст. 7 у Законі "Про загальну середню освіту", а також погоджується з рекомендацією про видовження перехідного терміну для імплементації", - йдеться у повідомленні.
Як зазначається, Комісія прийняла аргументацію української сторони щодо закидів, ніби мовна стаття закону "Про освіту" звужує права представників національних меншин. Зокрема, комісія наголосила, що питання змісту і обсягу прав належать виключно до компетенції Конституційного Суду України. Низка питань застосування мов має вирішуватись спеціальними законами. А отже, звинувачення збоку Угорщини не підтримані, пояснили у МОН.
Найголовніша, за визначенням МОН, теза висновку полягає в тому, що стаття 7 закону є рамковою та підлягає подальшій деталізації, зокрема, у Законі "Про загальну середню освіту".
Однією з важливих рекомендацій Комісії є продовжити перехідний період для імплементації статті. Нині Закон "Про освіту" вказує, що повноцінно в силу мовна стаття має вступити в 2020 році. Ця рекомендація, згідно повідомленню на сайті відомства, буде повністю підтримана.
Офіційний висновок Венеційської комісії буде оприлюднений на інформаційному ресурсі міністерства орієнтовно 11 грудня.
Нагадаємо, 25 вересня Президент Петро Порошенко підписав закон "Про освіту", певні положення якого, зокрема ст. 7 щодо мови освіти в Україні, викликали стурбованість деяких країн. Порошенко доручив МЗС та МОН провести щодо цього закону консультації з європейськими партнерами, в тому числі з Радою Європи.
28 вересня міністр закордонних справ України Павло Клімкін передав 7 статтю Закону "Про освіту" на розгляд Венеційської комісії.
12 жовтня ПАРЄ ухвалила резолюцію щодо українського закону "Про освіту". Українську владу, зокрема, закликали дослухатися до зауважень Венеціанської комісії, а також продумати "більш гнучку модель" двомовної освіти з урахуванням інтересів тих, хто належить до корінних народів та національних меншин.